vineri, iulie 12, 2024
spot_img

Au fost depuse trei oferte pentru consultanta reabilitarii subsectiunii Apata – Cata

Valoarea contractului de consultanta a fost estimata la 21,9 milioane lei (4,7 milioane euro). Trei asocieri au depus oferte in vederea contractarii consultantei in domeniul managementului executiei si pentru verificarea executiei lucrarilor de constructii si instalatii aferenta proiectului “Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov-Simeria, componenta a Coridorului Rin-Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Brasov-Sighisoara, subsectiunea 2 Apata – Cata”.

Prima oferta primita de catre CFR SA a fost depusa de asocierea formata din companiile SC ISPCF SA-Italrom Inginerie Internationala SRL-Pegaso Ingegneria SRL-Sistema Ingegneria, cu ISPCF lider de asociere.

Cea de-a doua oferta a fost depusa de catre asocierea TPF Inginerie SRL-TPF Getinsa Euroestudios, lider de asociere fiind compania TPF Inginerie SRL.

Cea de-a treia asociere este formata din companiile 3TI Progetti Ingegneria Integrata S.p.A si Metropolitana Milanese S.p.A, lider de asociere fiind 3TI Progetti Ingegneria Integrata S.p.A.

Reamintim ca ofertele depuse in licitatia pentru lucrarile de modernizare ale subsectiunii Cata-Apata au fost deschise la 26 aprilie.

Valoarea totala estimata a contractului este de 2,86 miliarde lei, fara TVA (615,7 milioane euro), sursa de finantare fiind asigurata de Comisia Europeana prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), in proportie de 81,74%, iar cofinantarea in proportie de 18,26% de la Bugetul de Stat.

Modernizarea sectiunii Apata – Cata contribuie la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilitatii sustenabile pe sectiunea Frontiera Ungara – Curtici – Arad – Simeria – Sighisoara – Brasov, prin cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h, reducerea duratei de transport, cresterea sigurantei feroviare, facilitati pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusa, introducerea sistemelor moderne de semnalizare si de management al traficului, imbunatatirea gradului de confort oferit calatorilor in statiile de cale ferata.

Proiectul de modernizare pe aceasta sectiune cuprinde o gama variata de lucrari feroviare precum infrastructura, suprastructura, lucrari de arta – poduri/podețe/viaducte/tuneluri, electrificare si energoalimentare, telecomunicatii feroviare (inclusiv GSM-R), semnalizare feroviară (centralizare electronica si ETCS nivel 2) si lucrari de constructii civile in statii.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole