Într-un singur an, din evidențele Institutului Național de Statistică au dispărut 5 km de cale ferată din rețeaua CFR.
La data de 31 decembrie 2021, lungimea liniilor de cale ferată de folosinţă publică în exploatare însuma 10.764 km, din care 10.626 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 134 km (1,3%) linii cu ecartament larg şi 4 km linii cu ecartament îngust, a informat joi INS, printr-un comunicat de presă.
Densitatea liniilor la 1.000 kmp teritoriu era de 45,2 la mie. Densităţile cele mai mari s-au înregistrat în regiunea Bucureşti-Ilfov (156,4 la mie), regiunea Vest (58,8), regiunea Sud-Est (48,8) şi regiunea Nord-Vest (48,6).
La aceeaşi dată, lungimea căilor principale era de 5.991 km, reprezentând 55,7% din lungimea simplă a liniilor de cale ferată în exploatare.
Rețeaua CFR avea 10.769 km la finele anului 2020
La finele anului 2020, după cum a scris Club Feroviar, tot potrivit INS, lungimea liniilor de cale ferată de folosinţă publică în exploatare însuma 10.769 km, din care 10.631 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 134 km (1,3%) linii cu ecartament larg şi 4 km linii cu ecartament îngust (mocăniță).
Rezultă deci o diferență negativă de 5 km la finele lui 2021 față de finele lui 2022. Asta cu toate că anul trecut au fost recepționați și cei aproximativ 3 km care fac legătura între Magistrala 700 București-Urziceni și Aeroportul Internațional Henri Coandă. În aceste condiții, au dispărut, de fapt, 8 km. După cum se poate observa, diferența de 5 km este la liniile cu ecartament normal.