sâmbătă, februarie 17, 2024
spot_img

Astra Arad, reacție acidă pentru Gabriela Firea: ”Vă ştiam specialistă în motoare turceşti”

Conducerea și sindicatul de la Astra Vagoane Călători Arad au transmis luni după-amiază o replică acidă la acuzațiile nefondate făcute în cursul dimineții de fostul primar general Gabriela Firea.

În scrisoarea semnată de directorul general Vasile Diaconescu și de liderul sindical Traian Goglează, aceștia se arată ”ofensați” de ”aberațiile” fostului edil PSD, pe care o acuză că atacă ”cu o nerușinare greu de înțeles” munca salariaților de la Astra Vagoane Călători în colaborare cu Siemens Germania.

„Vă ştiam specialistă în motoare turceşti, nu ştiam că v-aţi specializat şi în motoare germane. Va trebui să răspundeţi pentru criticile aduse acestora. De peste patru ani, de când nu v-a reuşit afacerea cu turcii în contractul de tramvaie, iar cu autobuzele probabil nu v-aţi achitat de obligaţii, atât dvs., cât şi câţiva funcţionari aduşi de dvs. în Primărie sau la STB, lansaţi afirmaţii prin care denaturaţi intenţionat adevărul şi aduceţi grave prejudicii societăţii noastre. În loc să vă ocupaţi de cadourile electorale unde sunteţi o specialistă, vedem că aţi trecut acum la tehnologia fabricării tramvaielor. Știm că sunteţi o maestră a minciunii şi a denaturării adevărului, dar ne întrebăm dacă nu vă daţi seama că sunteţi hilară şi necredibilă în insistenţele dvs. născocite de talentul malefic al domniei voastre”, se arată în documentul citat.

Semnatarii spun că faptele ”cu iz penal” amintite de Gabriela Firea au existat, ”dar în timpul derulării procedurii de licitaţie, când v-aţi judecat cu noi apărând interesele firmei din Turcia, cheltuind sume importante pentru asta, deşi turcii nu au făcut contestaţie, iar la procesul demarat de dumneavoastră dna Firea, turcii nici nu s-au prezentat la proces. Sunt multe fapte cu iz penal acolo, iar o anchetă serioasă pe această speţă v-ar domoli apetitul pentru invective şi denaturarea adevărului. Acum, ameninţaţi şi timoraţi funcţionarii din Primărie şi STB”.

Directorul și liderul sindical de la Astra Vagoane Călători Arad îi transmit Gabrielei Firea că va trebui să dea socoteală pentru acuzele grave pe care fe face la adresa producătorului privind sponsorizările din Primărie. „Contractul semnat de dvs., dna Firea, nu putea fi semnat şi de fabricant, fiindcă nu avea conţinutul conform cu forma ieşită din procedură. L-aţi viciat. Acuzaţi partidele de dreapta pentru achiziţii de la firme româneşti, făcând în felul acesta grave deservicii partidului din care faceţi parte, dezinformând opinia publică doar în interes propriu. Astra a livrat şi are de livrat tramvaie şi în oraşe unde primarii sunt membrii PSD, iar în firma noastră lucrează membri ai tuturor partidelor. La Timişoara, Astra nu a participat la licitaţie, aşa că nici de data aceasta manipularea nu v-a ieşit. Noi, tehnicienii de la Astra Vagoane Călători S.A. nu am intervenit în acest scandal, considerându-l unul politic, dar văzând că dvs. nu aveţi limite, am considerat că nu mai trebuie să vă tolerăm aberaţille la care recurgeţi continuu şi ne întrebăm dacă acest contract pentru care v-aţi luptat pentru ca să ajungă la firma turcească v-a afectat atât de tare financiar sau doar ambiţia? În niciun caz interesul bucureştenilor”, se arată în finalul scrisorii.

Gabriela Firea, atac furibund la adresa Astra Vagoane Călători Arad

După cum a relatat Club Feroviar, Gabriela Firea, ministru al Familiei și fost primar general, a lansat luni un atac furibund cu acuzații nefondate la adresa succesorului său, Nicușor Dan, și a companiei Astra Vagoane Călători Arad, care livrează cele 100 de tramvaie noi pentru București.

„Noile tramvaie nu circulă încă prin București pentru că producătorul a folosit alte piese față de cele prezentate în oferta câștigătoare. În plus, tramvaiul nu poate fi scos pe șine pentru că nu are certificat de omologare tocmai pentru că detalii tehnice importante sunt diferite de cele prezentate în licitație. Și totuși, primarul general face presiuni enorme asupra comisiei de recepție pentru a le accepta. Tramvaiele ajunse în probe la București au alte motoare, cu o putere mai mică, față de cele prezentate în oferta trimisă Primăriei Capitalei în timpul licitației. Mai exact, motorul nu dezvoltă 120 kW, ci doar 100 kW. Piesa are un alt producător și, evident, un alt preț, mai mare decât cel declarat la licitație. Un fleac! Aceeași problemă a fost constatată de specialiști în cazul boghiului și a sistemului de acționare. Aceste piese extrem de importante și costisitoare diferă față de cele prezentate în oferta câștigătoare. Întrebarea este dacă având aceste piese ar fi obținut același punctaj în timpul licitației”, a scris Gabriela Firea pe Facebook.

Ultimele Articole