joi, aprilie 18, 2024
spot_img

Astra Vagoane Călători câștigă licitația de tramvaie a municipiului Brăila

Compania arădeană va livra două tramvaie municipalității de pe malul Dunării. Rețeaua de tramvaie a orașului este deservită de tramvaie vechi, cumpărate cu ani buni în urmă din vestul Europei.

Valoarea contractului este de 13,8 milioane lei, fără TVA. Anunțul de atribuire a fost publicat zilele trecute, iar durata menționată a contractului este de 18 luni. Astra Vagoane Călători a prezentat singura ofertă în licitație.

Conform caietului de sarcini, tramvaiele vor avea o capacitate de transport totală de minimum 100 de locuri, respectiv 6 persoane/m2 (calculate la 0,167 m2/călător în picioare), din care minimum 32 pe scaune fixe, nerabatabile, dintre care minimum șase accesibile din low floor, plus vatmanul. Achiziția va fi finanțată prin Programul Operațional Regional – POR.

Tramvaiele  vor avea o capacitate medie și vor fi furnizate în cadrul proiectului „Modernizare transport electric Parc Monument – Radu Negru“. Aceste două tramvaie vor fi noi și nefolosite, unidirecționale și sunt destinate transportului public urban de călători în municipiul Brăila”, proiect în valoare de 16 milioane de lei. Tramvaiele vor fi livrate în termen de 18 luni de la semnarea contractului.

Conform Caietului de Sarcini, tramvaiele vor avea o capacitate de transport totală de minimum 100 de locuri, respectiv 6 persoane/m2 (calculate la 0,167 m2/călător în picioare), din care minimum 32 pe scaune fixe, nerabatabile, dintre care minimum 6 accesibile din low floor, plus vatmanul. Proiectul este finanțat prin Programul Operational Regional – POR. De asemenea, garanția funcționării tramvaielor unidirectionale: minimum 350.000 km sau minimum cinci ani (care condiție se îndeplinește prima), de la data punerii în exploatare. Tramvaiele vor avea podea joasă pe 100% din lungime.



A doua oară cu noroc

Aceasta ar fi însă a doua licitație organizată de Primăria municipiului dunărean pentru achiziția de tramvaie, după ce prima a eșuat în martie acest an. La acel moment nu a fost primită nicio ofertă.

Una dintre posibilele explicații pentru faptul că nu s-a primit nicio propunere a fost o cerință cel puțin ciudată care i-a făcut pe unii competitori să afirme că e vorba de o procedură cu dedicație. Tramvaiul căutat inițial ar fi urmat să aibă o autonomie de aproximativ 50 de kilometri pentru a nu bloca intersecțiile. Aceasta ar fi urmat să aibă loc cu ajutorul unor baterii dedicate.

O cerință ciudată

Semnele de întrebare au fost justificate. Rețeaua orașului are doar 22 de kilometri, jumătate din autonomia solicitată. „Considerăm că înscrierea în caietul de sarcini a unei autonomii de minimum 50 de kilometri este doar o formă mascată de stabilire a fabricantului. Motivația necesității autonomiei solicitate cum că ar fi necesară pentru degajarea intersecției este de-a dreptul hilară”, a spus un potențial ofertant. Ironic, acesta a întrebat și dacă nu cumva este vorba de 50 de metri, nu de 50 de kilometri.

Prezent la începutul anului într-o emisiune televizată, Valer Blidar, patronul Astra Vagoane Călători, a criticat cerința și a spus că a contestat-o. Separat de aceste două tramvaie, municipiul Brăila ar putea beneficia de alte tramvaie cumpărate printr-o altă procedură organizată de Ministerul Dezvoltării, dar care trenează inexplicabil.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole