spot_img
marți, mai 24, 2022
spot_img

Astra Vagoane, asociată cu CRRC Qingdao China la licitația ramelor electrice ale ARF

Firma românească Astra Vagoane Arad este asociată cu chinezii de la CRRC Qingdao la licitația pentru rame electrice organizată de ARF.

În pofida anunțului oficial potrivit căruia Astra Vagoane nu figurează printre firmele care au depus ofertă la licitația Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) privind achiziția a 40 de rame electrice, firma arădeană este prezentă în procedura menționată, fiind asociată cu compania chineză, potrivit informațiilor deținute de către Club Feroviar.

Reamintim că ARF a anunțat primirea de oferte de la Alstom Ferroviaria SpA, CRRC Qingdao și Siemens Mobility. Întrebați explicit dacă acestea sunt firme individuale sau sunt asocieri ce includ și alte firme și care este numele acestora, ARF a susținut prima variantă, fără a pomeni numele companiei românești Astra Vagoane.

Compania arădeană va juca însă un rol important în licitație, fiind asociată cu Qingdao.  Produsele vor fi concepție internațională, nu strict concepute în China, iar ulterior ar putea fi asamblate sau fabricate parțial/integral la Arad. Pentru început însă, dacă asocierea Astra  – CRRC Qingdao va câștiga contractul, primul lot va veni din afara țării.

Trebuie precizat că rețeta asocierii dintre Astra și compania chineză este aplicată și la licitația destinată achiziționării a 100 de tramvaie de către Primăria București.

Potrivit unui document prezentat recent de către ARF în SEAP, ofertele au fost depuse de Alstom Ferroviaria SpA, CRRC Qingdao și Siemens Mobility. Inițial au fost înscrise în procedură 17 firme, printre care și Astra Vagoane, CAF Spania, Talgo, Electroputere VFU Pașcani, Reloc, Skoda, Stadler Rail, etc.

Licitația vizează iniţial 40 de trenuri electrice regionale RE-R, cu posibilitatea suplimentării cu încă 40 de rame electrice. Noile rame vor circula cu viteză maximă de 160 km/oră. Operatorul economic care ofertează trebuie să facă dovada că în cursul unei perioade care acoperă cel mult ultimii trei ani, a furnizat minimum 40 produse similare și a asigurat servicii de mentenanță ale ramelor electrice în valoare de minimum 114.288.000 lei, fără TVA, echivalentul a 24 milioane de euro fără TVA.

Finanțarea proiectului este asigurată din Programul Operaţional Infrastructură Mare – POIM și bugetul de stat. ARF are calitatea de beneficiar direct în cadrul POIM, în condiţiile prevăzute în Ghidul solicitantului, pentru fondurile alocate sectorului de transport feroviar.
Valoarea estimativă a procedurii este cuprinsă între 1,7 și 4,55 miliarde lei, valoarea superioară fiind valabilă în cazul în care ARF mai cumpără 40 de rame.

Departajarea ofertelor se va face după criteriile preț (pondere de 80%), plus valoare (10% – cât mai multe locuri, cu obligativitatea păstrării raportului locuri în picioare/pe scaune), validare tehnică (3% – cel puțin o ramă pusă în funcțiune în |UE), termen de livrare a primii unități (3%), termen livrare întreaga cantitate contractată (4%).

Desemnarea câștigătorilor va avea loc în luna august. Procedura de achiziție a beneficiat de asistență din partea Băncii Europene de Investiții și JASPERS (Joint Assistance to Support Projects in European Regions – Asistenţă Comună pentru Susţinerea Proiectelor în Regiunile Europene).

Licitația prevede achiziția atât de produse cât și servicii, astfel:

Produse: 1) 40 rame electrice destinate serviciilor feroviare de transport pasageri, pe rutele suburbane și regionale (RE-R) conform cerințelor minimale specificate în Caietul de sarcini; 2) Alte dotări și accesorii conform cerințelor specificate în CS;

Servicii accesorii: 1) Servicii de mentenanță; 2) Instruirea personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software; 3) Transportul, asigurarea, punerea în funcțiune, asistență tehnică în perioada de garanție. În contractul de achizitii vor fi prevazute două clauze de revizuire, astfel: • posibilitatea suplimentării cantității cu încă 40 rame electrice, la care se vor asigura serviciile mentenanță și reparatii, conform cerințelor din caietul de sarcini, pe o durată de 15 ani; • posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani (mentenanță 15 ani + 15 ani), conform cerințelor din caietul de sarcini. Perioadă de mentenanță după suplimentare va fi de 30 ani pentru toate cele 80 unități de rame electrice”, potrivit anunțului instituției.

 

Ultimele Articole