marți, aprilie 30, 2024
spot_img

Asocierea BAWI – Swietelsky mai câștigă 80 de milioane de euro la modernizarea Portului Constanța

Asocierea BAWI – Swietelsky mai câștigă 80 de milioane de euro la modernizarea Portului Constanța, compania CFR SA acordând acestei asocieri contractul de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța, etapa 1, Valu lui Traian.

BAWI Construction a fost firma desemnată de comisia de evaluare din cadrul CFR SA pentru a moderniza Triajul Valu lui Traian, potrivit presshouse.ro care ar fi intrat în posesia Raportului Procedurii privind proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții.

Presshouse.ro nu menționează valoarea ofertei depuse de BAWI-Swietelsky, punctajul primit de aceasta și de competitori sau dacă celelalte oferte au fost descalificate sau au primit un punctaj inferior.

Modernizarea Portului Constanța, valoarea lucrărilor

Valoarea estimată a lucrărilor este de 402 milioane lei, fără TVA, fonduri europene. Durata pentru elaborarea proiectului tehnic este de 9 luni, iar cea pentru execuția lucrărilor comandate de către CFR SA este de 20 de luni.

Citește și EXCLUSIV. Modernizarea Portului Constanța, blocată din lipsă de fonduri

CFR a primit cinci oferte la procedura de licitație deschisă pentru achiziţia serviciilor de proiectare și execuție lucrări de modernizare în stația Valu lui Traian, etapa I a programului de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța, investiție finanțată din fonduri nerambursabile CEF.

Pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii din stația Valu lui Traian (Etapa I) au depus oferte următorii 5 operatori economici:

→ Asocierea RAIL WORKS

→ Asocierea BAWI SRL (fostă Wiebe) – SWIETELSKY CF

→ PORR CONSTRUCT SRL

→ STRABAG Vasútépítő Kft. 

→ TEMIRZHOL ZHONDEU LIMITED LIABILITY PARTNERSHIP

Citește și CFR SA – Swietelsky se aleg cu dosar penal în Portul Constanța pentru distrugerea proprietății private

Valoarea lucrărilor din Valu lui Traian

Valoarea totală estimată a achiziției publice (proiectare și execuție lucrări) este cuprinsă între 402.343.706,36 lei, fără TVA și 456.939.903,99, fără TVA, cu sursă de finanțare asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport și Bugetul de Stat.

Ce presupun lucrările:

  • realizarea Grupei de Așteptare din Stația Valu lui Traian care va cuprinde 32 linii de primire-expediere;
  • electrificarea, pe toată lungimea, a celor 32 de linii din Grupa de Așteptare, acestea fiind linii de primire-expediere;
  • modernizarea și electrificarea liniilor 5-8 din Grupa Stație și a liniilor de legătură cu Grupa de Așteptare;
  • menținerea diagonalei 2-4 care va face legătura între Grupa de Așteptare și Magistrala 800;
  • realizarea unei centralizări electronice în Stația Valu lui Traian, amplasată în container, cu post central deservit de IDM Dispozitor și Post local, deservit de IDM Exterior;
  • includerea în centralizarea electronică a elementelor de instalații din Stația Valu lui Traian (electromecanisme de macaz, sisteme de detecție a materialului rulant, semnale, SAT, BAT etc);
  • proiectarea și execuția unei diagonale pentru a putea menține trecerea la nivel, aflată între Grupa Stației și Grupa de Așteptare;
  • trecerea la nivel, aflată între Grupa Stației și Grupa de Asteptare, la km 215+333, va fi dotată cu instalație SAT;
  • integrarea în SCADA a instalațiilor noi de electrificare din Grupa Stație și Grupa de Așteptare Valu lui Traian;
  • reabilitarea sistemului de iluminat din Grupa de Așteptare;
  • postul local (PL) din stația Valu lui Traian va fi prevăzut cu terminal pentru manipularea instalațiilor de semnalizare și electrificare și deservit de IDM exterior;
  • lucrări de telecomunicații între postul deservit de IDM Dispozitor, amplasat în clădirea stației și cel deservit de IDM Exterior.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  • modernizarea infrastructurii și suprastructurii în stația Valu lui Traian și în Grupa de așteptare;
  • realizarea/modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului, prin electrificarea liniilor 5 ÷ 8 din Stația Valu lui Traian, a celor 32 linii din Grupa de Așteptare, precum și a liniilor de legătură;
  • mărirea capacității de tranzit;
  • asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C);
  • înlocuire/reparare podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
  • instalații de centralizare electronică în stație și în Grupa de Așteptare;
  • asigurarea elementelor de interfațare cu sistemul ERTMS Nivel 2 (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • modernizarea echipamentului de telecomunicații;
  • crearea premiselor pentru implementarea etapei a 2-a a programului de modernizare a infrastructurii feroviare în Portul Constanța.

Lungimea totală a infrastructurii feroviare din portul Constanțaanalizată în cadrul Studiului de Fezabilitate, este de 257 km, iar valoarea totală estimată este de 4,5 miliarde lei, fără TVA.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole