miercuri, septembrie 4, 2024
spot_img

Asociație de Dezvoltare Intercomunitară pentru salvarea liniei Oravița-Anina

Salvarea liniilor feroviare din Banatul Montan necesită implicarea autorităților centrale și ar fi ușurată de înființarea unei Asociații de Dezvoltare Intercomunitară, a opinat joi primarul orașului Anina la un eveniment dedicat infrastructurii feroviare din zonă.

Masa rotundă cu tema „Revitalizarea patrimoniul feroviar din Banatul Montan: Anina-Oravița, Oravița-Berzovia, Oravița-Iam, Iam-Baziaș” s-a desfășurat joi, la Casa de Cultură George Motoia Craiu din Oravița, organizată ONG Euroland Banat, potrivit reper24.ro.

Organizată de Asociația Euroland Banat împreună cu Primăria și Consiliul Local Oravița, întâlnirea și-a propus să adune la un loc autoritățile locale situate de-a lungul tronsoanelor de cale ferată având punctul central la Oravița, pe cele din zona limitrofă, inclusiv din Clisură, autoritățile județene, structurile CFR, ministere, parlamentari, instituții de cultură și educaționale, societate civilă, istorici, cercetători, arhitecți etc.

„Sunt multe de spus despre investițiile din această zonă, dar despre acestea, de prea mulți ani, doar vorbim. Noi, autoritățile publice locale nu avem nici puterea financiară și nici mijloacele legale să investim în calea ferată. Este nevoie ca toți factorii decizionali să se așeze la aceeași masă și împreună să găsim modalitățile de investiții în calea ferată Oravița – Anina“, a spus primarul Dumitru Ursu.



„Noi, ca autoritate publică locală, am încercat să investim pe partea culturală. E vorba de o serie de obiective aflate în diverse stadii de finalizare; obiective culturale, cum ar fi: Teatrul Vechi „Mihai Eminescu”, diamantul nostru neșlefuit din Oravița, Muzeul Văii Carașului, Muzeul Deportaților din Bărăgan, Muzeul Etnografiei, Speologilor, Muzeul CFR. E foarte important să ne unim forțele, să creăm cât mai multe locuri de muncă și să aducem un beneficiu locuitorilor din zonă“, a mai precizat Dumitru Ursu.

„Atât calea ferată Oravița – Anina, cât și clădirile din cele două gări sunt obiective de patrimoniu din categoria A. Pentru clădiri, găsim surse de finanțare pentru reabilitarea lor, dar la calea ferată sunt investiții foarte mari. Poate dacă formăm un ADI (Asociație de Dezvoltare Intercomunitară) la care să fim parteneri, primăriile din zonă, Ministerul Transporturilor, Consiliul Județean, vom reuși. Important este să demarăm acest proiect și să reușim să facem cât mai multe lucruri bune pentru Banatul Montan și pentru întreaga țară“, a mai afirmat edilul orașului Oravița, Dumitru Ursu.

IN THE SPOTLIGHT

Aproape 10.000 de ceferiști „păcăliți” de Guvern în noua lege a pensiilor

Aproape 10.000 de ceferiști care ar fi putut ieși la pensie mai devreme cu cinci ani pe baza legii 195 pierd acest drept odată...

Ultimele Articole