Asociația Metrou Ușor: STB și Metrorex, politici necorelate, spre insatisfacția călătorilor

25 aprilie 2020

Recentul incident de la metrou, când, timp de oră, sute de călători au fost afectați de o pană de curent, arată lipsa de corelare între societatea de transport public de suprafață și cea din subteran, spune Asociația Metrou Ușor, care vine și cu câteva propuneri.

STB și Metrorex

STB și Metrorex, două entități care sunt active în domeniul transportului public bucureștean, nu colaborează în niciun fel spre binele călătorilor, susține Asociaia Metrou Ușor într-o postare recentă pe pagina de socializare.

„O nouă săptămână, o nouă problemă a transportului bucureștean (…) este imperios necesară o strânsă colaborare între societățile de transport din București, pentru minimizarea impactului asupra călătorilor. În cazul unor avarii la metrou, transferul pasagerilor trebuie facilitat prin înființarea de către STB a unor linii cu caracter temporar, de tip „rail replacement buses”, spune Asociația.

Referirea este făcută la incidentul de vineri dimineața când sute de călători au rămas blocai în stații de metrou din București fără a ști alternativele de transport la suprafață.

Asociația Metrou Ușor: STB și Metrorex, politici necorelate, spre insatisfacția călătorilor

Autobuzele „ar trebui să circule pe perioada incidentului din subteran, între stațiile de metrou afectate și să permită continuarea călătoriei fără a fi necesare alte titluri de călătorie. În stațiile de metrou, călătorii trebuie anunțați de existența incidentului și de alternativa supraterană, iar la suprafață stațiile și autobuzele speciale să fie vizibile și ușor de accesat. Totodată, atunci când STB are probleme pe anumite linii, se evită cu multă abilitate reorientarea călătorilor spre metrou, acolo unde acesta poate reprezenta o alternativă de moment.

Din păcate, comunicarea şi măsurile prompte lipsesc cu desăvârșire în București, capitală europeană a secolului XXI, astfel că pasagerii nu pot decât să aştepte în stații până îşi dau seama că s-a întâmplat ceva. Nu numai că nu există un protocol de colaborare între cele două entități de transport, dar ele sunt într-o permanentă concurență în loc să se completeze reciproc, așa cum se întâmplă în restul statelor europene cu rețele urbane integrate şi coerente.

Obiectivul principal al unei companii de transport trebuie să fie calitatea serviciului oferit”, spune Asociația Metrou Ușor

O avarie la sistemul furnizorului de alimentare cu energie electrică a cauzat probleme la metrou vineri dimineață, când timp de o oră, circulația a fost oprită între Izvor și Grozăvești.

Între orele 9:08 și 09:55, din cauza unei avarii în sistemul furnizorului de alimentare cu energie electrică, pe Magistralele 1 și 3, între stațiile de metrou Izvor și Grozăvești a fost afectată circulația trenurilor de metrou, astfel că pe această distanță nu a circulat niciun tren. Pentru asigurarea continuității circulației călătorilor, traseul trenurilor a fost reorganizat astfel:

Trenurile dinspre stația Republica au întors la stația Piața Unirii 1;

Trenurile dinspre stația Dristor 2 au întors la stația Petrache Poenaru;

Trenurile dinspre stația Preciziei au întors la stația Politehnica. (D.C.)