Asociația Metrou Ușor: Propuneri privind stațiile de tramvai din București

2 aprilie 2020

Asociația Metrou Ușor susține că nu mai puțin de 115 stații de tramvai din București nu au refugii. Ca urmare călătorii sunt în pericol, spune AMU care face și câteva recomandări edililor.

Asociația Metrou Ușor face propuneri privitoare la stațiile de tramvai

Stațiile de tramvai fără refugiu sunt capcane pentru călători, spune AMU într-o postare recentă pe pagina proprie de Facebook.

Ca în fiecare miercuri, vom discuta o nouă problemă a transportului bucureștean, anume lipsa refugiilor în anumite stații de tramvai. Acest lucru duce la expunerea zilnică a călătorilor la accidente rutiere, situație agravată şi de semnalizarea insuficientă/inexistentă a stației de tramvai.

Propunerile Asociației Metrou Ușor

Pentru persoanele cu dizabilități, îmbarcarea devine o misiune imposibilă, chiar şi dacă tramvaiul beneficiază de rampă, aceasta fiind gândită pentru oprirea la peron. Însă, chiar și persoanele cu mobilitate bună întâmpină dificultăți la urcarea în tramvai, treptele fiind la o înălțime de 50 cm față de sol.

Îngrijorător este faptul că anumite modernizări de linii din ultimul deceniu nu au rezolvat această problemă, existând cazuri (Ștefan cel Mare și Gara de Nord) unde, deși există spațiu pentru un refugiu, călătorii sunt obligați să traverseze (doar) două benzi de circulație.

În cazul în care nu există spațiu pentru construirea unui peron corespunzător, se poate recurge la înălțarea carosabilului în zona stației până la nivelul podelei tramvaiului, cu scopul de a delimita vizibil și a accesibiliza stația. Această măsură a fost implementată pe scară largă în Europa, fiind recomandată de creşterea semnificativă a siguranței pasagerilor (maşinile sunt forțate să încetinească la supraînălțarea bruscă a carosabilului). De asemenea, se poate lăți şi supraînălța trotuarul acolo unde tramvaiul opreşte direct lângă trotuar (exemplu linia 21 în centru). Acest lucru îmbunătățeşte considerabil accesibilitatea, reducând la minimum diferențele dintre tramvai şi bordură.”, se arată în postarea AMU. (D.C.)