vineri, iulie 5, 2024
spot_img

Autoritatea pentru Reformă Feroviară explică de ce cumpără trenuri cu viteza de 200 km/oră

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a reacționat marți la acuzațiile aduse în weekend de Asociația Pro Infrastructură și a explicat de ce cumpără trenuri cu viteza de 200 km/oră.

Într-o postare pe pagina sa oficială de Facebook, ARF, instituție condusă de Ștefan Roșeanu, amintește faptul că politicile publice ale statului român privind investițiile în elementele constitutive ale infrastructurii feroviare, implementate prin intermediul CNCF CFR SA, vizează modernizarea magistralelor feroviare pentru viteze de 160 km/oră și îmbunătățirea condițiilor de circulație pe tronsoanele care suportă 200 km/oră (HG 985/2020, HG 1302/2021, HG 1312/2021).

De asemenea, investițiile pentru modernizarea infrastructurii feroviare includ în tema de proiectare implementarea ETCS nivel 2, care permit comanda și controlul trenurilor și la viteze de 200 km/oră.

„Conform consultărilor de piață derulate de ARF, în vederea lansării procedurii de achiziție pentru ramele eletrice de lung parcurs, s-a observat că produsele cu caracteristici similare și care răspund nevoilor de mobilitate ale României sunt autorizate pentru viteze maxime de 200 km/oră. Pentru a nu limita accesul la procedură al unor potențiali furnizori, ARF a introdus o cerință și un criteriu de evaluare pentru viteze maxime ale viitoarelor trenuri, situate între 160-200 km/oră. Astfel, în funcție de punctajul general (bazat pe criteriul calitate-cost) ofertanții vor putea câștiga licitația cu produse care se încadrează în aceste limite superioare de viteză, fără a dezavantaja trenurile care au viteze de 160 km/oră sau, din contră, pe cele cu caracteristici tehnice superioare”, se arată în postarea ARF.

Tot aici se precizează că toate ramele electrice sunt comandate, la bord, cu echipament ETCS nivel 2, iar durata de viață a vehiculelor achiziționate este de minimum 30 de ani. „În perioada de exploatare a trenurilor, programul de mers de tren va fi proiectat prin corelarea dintre viteza proiectată a infrastructurii feroviare și viteza maximă a vehiculelor feroviare. Astfel, în cazul unor trenuri cu viteza maximă de 200 km/oră, timpii de parcurs între orașele situate pe magistralele feroviare se vor reduce pe măsură ce proiectele de creștere a vitezelor pe anumite tronsoane la viteza de 200 km/oră vor permite acest lucru, în baza politicilor publice menționate în actele normative sus-amintite”, susțin reprezentanții ARF.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a fost desemnată – în cadrul Planului National de Redresare și Reziliență – entitate responsabilă cu achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs, a 16 locomotive electrice și 12 automotoare electrice pe pile de combustie pe hidrogen.



ARF și Grindeanu, întrebate de API pe unde vor circula trenuri cu viteza de 200 km/oră

Reacția ARF vine după ce Asociația Pro Infrastructura i-a interpelat public pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și pe oficialii ARF, cărora le-a cerut să explice pe unde vor circula cu 200 km/oră ramele electrice ce vor fi achiziționate.

„Domnule ministru, unde anume vor circula trenurile cu 200 km/h? Din seria <să ne facem imagine cu infrastructura și materialul rulant>, ministrul Grindeanu se laudă pe persoană fizică folosind poze din Elveția că o instituție a statului (ARF) a trimis <spre SICAP> o licitație de rame electrice care pot atinge 200 km/h și indică rutele pe care vor fi puse. Pe porțiuni lungi din aceste trasee, viteza maximă este sub 100 km/h!”, se arată într-o postare de duminică seara de pe contul de Facebook al asociației, așa cum a scris Club Feroviar.

Asociația Pro Infrastructura a fost fondată, printre alții, de fostul ministru USR al Transporturilor Cătălin Drulă.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole