spot_img
duminică, noiembrie 28, 2021
spot_img

ARF și Ministerul Transporturilor au semnat finanțarea proiectului de selecție a trenurilor de călători compensate

Ministerul Transporturilor (organism intermediar) și Autoritatea pentru Reformă Feroviară (autoritate contractantă) au semnat contractul de finanţare pentru realizarea proiectului „Implementarea Modelului Național de Transport, prin actualizarea și detalierea acestuia pentru anul 2019, pentru transportul de călători pe calea ferată și definirea obligației de serviciu public de transport feroviar de călători”.

În prezent, ARF are în derulare o licitație pentru selecția firmei care va derula activitățile din proiect, singura ofertă fiind depusă de firma AV Transport Planning SRL, după ce alte două firme care au fost interesate inițial să participe la licitație, respectiv Deloitte Consultanță și INRO Consultants, au refuzat să depună oferte.

Proiectul se încadrează în Axa prioritară 2 din cadrul Programului Operaţional  Infrastructură Mare 2014-2020, Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, contribuind la realizarea obiectivului specific 2.7. Creşterea sustenabilităţii şi calităţii transportului feroviar.

Perioada de implementarea a proiectului este de 9 luni. În conformitate cu regulile de eligibilitate, activităţile proiectului au început la data de 04 ianuarie 2021 și se vor desfășura până la data de 30 septembrie 2021.

Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă stabilirea de către A.R.F. a obligației de serviciu public (OSP) de transport feroviar public de călători pentru anul 2022, ce se va concretiza în Lista trenurilor de călători pentru care operatorii de transport feroviar de călători primesc compensație de la bugetul de stat, în baza contractelor de servicii publice și a actelor adiționale la acestea, încheiate cu A.R.F., în condițiile legii.



Ce își propune proiectul

  • Actualizarea și detalierea Modelului Național de Transport (MNT) la nivelul anului de bază 2019.
  • Restructurarea funcțională a MNT pentru a corespunde obiectivelor proiectului.
  • Stabilirea obligației de serviciu public de transport feroviar public de călători pentru anul 2022 și generarea de rapoarte din MNT pentru următorii 4 ani, privind stabilirea OSP.
  • Instruirea și pregătirea personalului din cadrul A.R.F. ce va gestiona MNT și va participa pe viitor la generarea OSP.

Beneficiarii direcți ai proiectului vor fi Autoritatea pentru Reformă Feroviară și operatorii feroviari de transport public de călători, prin punerea la dispozitia acestora a unei Obligații de Serviciu Public.

Aceasta va fi stabilită prin Modelul Național de Transport, pe baza cererii de mobilitate și determinarea serviciilor optime de transport feroviar public de călători pentru preluarea acestei cereri, în vederea promovării creșterii traficului feroviar de călători la nivel național.

Valoarea totală a proiectului este de 2.571.939,86 lei. Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, după cum urmează: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 1.872.448,72 lei, 15% contribuţia Guvernului României – 330.432,10 lei, cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA – 369.059,04 lei. (D.C.)

CFiR, singura platformă de resurse umane care se ocupă strict de domeniul feroviar și cel al transportului urban pe șină, organizează ediţia a IV-a a Târgului de Carieră Feroviară în România în datele de 20-21 aprilie, online.

Angajatori
Colaboratori Parteneri Media
facultatea de transporturi UPB logo CFDP

MAI MULTE DETALII

 

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole