ARF susține că impunerea unei viteze minime de 160 de kilometri pe oră la locomotivele scoase la licitație a fost o eroare materială.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) se arată decisă să schimbe viteza minimă ce poate fi atinsă de locomotivele scoase zilele trecute la licitație, după ce Club Feroviar a sesizat că în cazul ramelor electrice viteza cerută este de minimum 200 de kilometri pe oră.
„A fost o eroare materială, ARF inițiază procedura de corectare în timp util”, spun reprezentanții autorității pentru publicația noastră.
Într-un articol ce poate fi citit aici, Club Feroviar a afirmat că locomotive aflate în parcul multor operatori europeni ating cu ușurință viteza de 200 de kilometri pe oră, recordul fiind peste 350 de kilometri pe oră la o locomotivă nemodificată.
Viteza de 160 kilometri pe oră este mai degrabă o viteză maximă ce poate fi atinsă de locomotivele de marfă cu șase osii.
Ce sunt erorile materiale invocate de ARF
Eroarea materială invocată de ARF este un termen provenit din domeniul juridic consacrat în Codurile de procedură. Noţiunea de greşeală materială are înţelesul de eroare materială vizibilă, avându-se în vedere doar greşelile asupra numelui, calităţilor şi susţinerilor părţilor, cele de socoteli sau orice alte greşeli materiale. Greşelile materiale vizate de norma sus-menționată sunt de ordin formal, strict procedural, astfel că ele nu pot fi folosite pentru modificarea soluţiei pronunţate de instanţă.