spot_img
duminică, octombrie 2, 2022
spot_img

ARF lămurită pe jumătate cum e cu serviciul public. Acesta va fi scos la licitație în 2023

ARF a semnat al doilea raport intermediar în cadrul proiectului de definire a serviciului public, licitat în primăvara anului trecut și cu un contract semnat în vară. Au fost parcurse până acum două sarcini din totalul de patru. Raportul va indica serviciul public în transporturile feroviare de călători care vor fi scoase la licitație anul viitor, odată cu liberalizarea pieței.

Conducerea Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) a aprobat Raportul Intermediar nr. 2 aferent contractului ce are ca obiect „Implementarea Modelului Național de Transport, prin actualizarea și detalierea acestuia pentru anul 2019, pentru transportul de călători pe calea ferată și definirea obligației de serviciu public de transport feroviar de călători”, potrivit unui comunicat de presă al ARF.

Raportul intermediar nr. 2 corespunde sarcinii 2 din caietul de sarcini, respectiv restructurarea funcțională a Modelului Național de Transport (MNT) pentru a corespunde obiectivelor proiectului.

Citește aici mai multe despre firma care va face proiectul și despre mutarea surpriză din licitația în care această firmă a fost selectată.

Raportul a fost întocmit de asocierea româno-canadiană, formată din S.C. A.V. Transport Planning S.R.L. și INRO Consultants Inc. În conformitate cu prevederile contractuale, restructurarea funcțională a Modelului Național de Transport a avut în vedere următoarele aspecte:

  • scopurile de deplasare;
  • modul de afectare pe reţea pentru transportul de călători pe calea ferată și cu autobuze/microbuze;
  • modulele de distribuţie între modurile de transport;
  • modul de implementare funcţională a MNT;
  • posibilitatea de a utiliza separat diferite module ale MNT.


Ce cuprind următoarele două sarcini

Proiectul este impărțit pe patru sarcini, două definitivate. Următoarele două prevăd:

Sarcina 3 Stabilirea obligației de serviciu public de transport feroviar public de călători pentru anul 2022, și generarea de rapoarte din MNT pentru următorii 4 ani. În cadrul acestei sarcini se vor avea în vedere cel puțin:

● stabilirea cererii de mobilitate la nivel național pentru transportul feroviar de călători, la nivel detaliat, pe scopuri de deplasare pentru fiecare relație tip Origine – Destinație;

● stabilirea serviciilor optime de transport feroviar public de călători pentru preluarea acestei cereri și pentru a promova creșterea traficului feroviar de călători la nivel național;

● stabilirea volumelor de trafic feroviar de călători pentru fiecare rută în parte;

● se vor prezenta două scenarii de bază, și anume: pe baza serviciilor de transport feroviar public de călători existente în anul 2019, și pe baza serviciilor de transport feroviar public de călători optimizate pentru creșterea traficului feroviar de călători la nivel național;

● stabilirea obligației de serviciu public de transport feroviar public de călători pentru anul 2022 și generarea de rapoarte din MNT pentru următorii 4 ani, privind OSP estimată, luând în considerare anul de bază 2019.

Sarcina 4. Instruirea și pregătirea personalului din cadrul ARF ce va gestiona MNT și va participa pe viitor la generarea OSP (Obligatiei de Serviciu Public)

În cadrul acestei sarcini, se vor avea în vedere cel puțin:

● instruirea personalului beneficiarului, maximum 10 persoane, care va utiliza Modelul Național de Transport și Obligația de Serviciu Public de către Prestator;

● calendarul de instruire stabilit de comun acord cu Beneficiarul și acesta va fi efectuat în cel puțin două etape distincte ca informație de utilizare, una la mijlocul și una la sfârșitul perioadei de derulare a proiectului;

● teste de verificare privind utilizarea funcțiilor de Actualizare și Calibrare a Modelului Național de Transport (modificare de segmente de linie, noduri, atribute și valori ale rețelei, calcul în matrice, percepția costurilor și a timpilor de transport etc.), teste de simulare, generare și analiză a Obligației de Serviciu Public pe baza datelor obținute în urma simulării (alocare de trafic, analiză de volume, generare de raport pe fiecare linie/segment etc.)

● manuale si materiale didactice privind folosirea INRO-EMME;

● diplome de instruire/perfecționare la cursurile de instruire organizate.

Contractul are o durată de zece luni socotite din iulie 2021, urmând să fie definitivat spre finalul primăverii. Pe baza acestuia, este de așteptat ca ARF să scoată la licitație pachetele de servicii publice de transport, odată cu liberalizarea acestei piețe, la începutul lui 2023. 

Ultimele Articole