duminică, septembrie 8, 2024
spot_img

ARF acuzată de incompetență de către un fost secretar de stat. Ministerul lui Grindeanu ratează ținta PNRR

Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, acuză conducerea ARF – Ștefan Roșeanu de incompetență, din cauza anulării licitației destinate achiziției de trenuri cu hidrogen. ARF acuzată de incompetență.

Cosma face responsabile conducerile ARF și ale Ministerului Transporturilor de ratarea uneia dintre condițiile impuse de Comisia Europeană pentru accesarea fondurilor PNRR, și anume semnarea contractelor de achiziție a trenurilor cu hidrogen în trimestrul al doilea al acestui an.

Club Feroviar a relatat marți că ARF nu a primit nicio ofertă la această licitație, după ce luni bune s-a împăunat că va aduce pentru România trenuri cu hidrogen.

Vina pare-se că nu este doar a producătorilor cărora li s-a refuzat amânarea termenului de depunere a ofertelor și consultării față în față pe tema cerinelor ridicate de ARF, dar și a autorităților naționale care, bățoase, au refuzat toate cerințele pe motiv că nu s-ar respecta termenele din PNRR. Or, în final, în mod stupid, tocmai aceasta s-a obținut, și anume ratarea țintelor PNRR.

Potențialii participanți au avut unele cerințe de bun simț la care ARF nu a răspuns. Astfel:

  • Cui aparțin terenurile și stațiile de producție a hidrogenului în condițiile în care nu este primul lor domeniu de expertiză;
  • De ce se impune plata facturilor la 60 de zile când legislația autohtonă impune plata oricărei facturi la cel mult 30 de zile. ș.a.m.d.

 

trenuri cu viteza de 200 km/oră calea ferată de Aeroport livrarea ramelor electrice rame electrice de la Alstom

Într-o lună urmează să lansăm licitaţia pentru achiziţia trenurilor şi sper ca la începutul anului viitor să avem contractul semnat. Undeva la sfârşitul anului 2025, început de 2026, o să avem aceste trenuri în circulaţie.” – preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu, mai 2022.

 

ARF acuzată de incompetență

Redăm postarea fostului secretar de stat, desigur fără partea în care face campanie pentru partidul politic al cărui membru este și unde ne îndoim că ar avea foarte mare dreptate.

„Licitația pentru 12 trenuri cu hidrogen a fost ANULATĂ. Rezultatul: Sorin Grindeanu ratează încă un jalon PNRR și pune în pericol întreg programul european de 30 de miliarde de euro.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară ARF din subordinea lui Grindeanu a anulat licitația pentru trenurile cu hidrogen, după ce niciun producător nu a depus vreo ofertă. Cauzele țin 100% de incompetența ARF prin răspunsurile sub orice critică la neclaritățile producătorilor interesați.

Pe scurt, dialogul producători-ARF a arătat așa:

  • Producători de trenuri cu hidrogen: „ARF, vă rugăm amânați puțin depunerea. ARF, sunt niște neclarități tehnice. ARF, haideți să facem o întâlnire cu toți ofertanții, să ne lămurim”.
  • ARF: „Nu. Nu. Nu.”

La termenul de depunere: ZERO oferte. Consecința: licitație anulată. ARF: „Nu știm ce s-a întâmplat, o sa analizăm.”

O altă consecință a anulării licitației: Ministerul Transporturilor va rata jalonul PNRR din iunie 2023 prin care toate contractele pentru achiziția de trenuri trebuie parafate și, astfel, va pune în pericol banii europeni din PNRR.

Aceste trenuri cu hidrogen ar fi trebuit să circule pe liniile metropolitane București – Chitila, București – Aeroport Otopeni, București – Titu – Pitești – Craiova, Titu – Târgoviște, Pitești – Curtea de Argeș”.

IN THE SPOTLIGHT

Aproape 10.000 de ceferiști „păcăliți” de Guvern în noua lege a pensiilor

Aproape 10.000 de ceferiști care ar fi putut ieși la pensie mai devreme cu cinci ani pe baza legii 195 pierd acest drept odată...

Ultimele Articole