luni, decembrie 9, 2024
spot_img

ARF a lansat licitatia pentru 40 de rame electrice. Comanda poate fi suplimentata cu inca 40 de unitati

Valoarea totala este estimata intre 1,70 miliarde lei (358,8 milioane euro) pentru primele 40 de rame electrice si 4,55 miliarde lei (960 milioane euro) pentru totalul de 80 de trenuri, cu mentenanta pe 30 de ani. Ramele electrice vor intra in circulatie pe rutele suburbane si regionale.

Ofertele pot fi depuse pana la data de 3 iunie 2019, urmand sa fie evaluate pana la 5 august 2019.

Contractul nu va fi impartit pe loturi.  Durata acestuia va fi de 220 de luni.

Oferta financiara va avea o pondere de 80%, in timp de oferta tehnica va avea o pondere de 20%.

La partea tehnica, un procent de maxim 10 % va fi alocat ofertantului care demonstreaza o capacitate mai mare de transport cu conditia pastrarii raportului locuri pe scaun / in picioare si a celorlalte norme de siguranta si confort specificate in caietul de sarcini.

Astfel pentru fiecare 10 locuri peste minimul specificat in caietul de sarcini de 200 locuri se va acorda 2 % pana la un maxim de 10% pentru 250 locuri. Un numar superior de locuri, peste cele 250, nu se va mai puncta suplimentar.

Un procent de 3% va fi acordat pentru oferta ce contine o rama pusa in functiune pe o retea Europeana, recunoscuta de catre Agentia Europeana Feroviara (ERA).

Noile rame vor circula cu viteza maxima de 160 km/h. Orice producator de material rulant care va depune o oferta trebuie sa faca dovada ca in cursul unei perioade care acopera cel mult ultimii trei ani, a furnizat minim 40 produse similare și a asigurat servicii de mentenanța ale ramelor electrice în valoare de minim 114,28 milioane lei, fara TVA (24 milioane euro, fara TVA).

Pentru primele 40 de rame electrice vor fi achizitionate, in acelasi pachet, servicii de mentenata, instruirea personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor si a aplicațiilor software.

Castigatorul licitatiei se va ocupa de transportul, asigurarea, punerea în funcțiune si asistența tehnica pentru cele 40 de rame în perioada de garanție.

In contractul de achizitii vor fi prevazute doua clauze de revizuire:

– posibilitatea suplimentarii cantitații cu înca 40 rame electrice, la care se vor asigura serviciile mentenanța si reparatii, conform cerințelor din caietul de sarcini, pe o durata de 15 ani.

– posibilitatea suplimentarii perioadei de mentenanța cu înca 15 ani, conform cerințelor din caietul de sarcini. Perioada de mentenanța dupa suplimentare va fi de 30 ani pentru toate cele 80 de rame electrice.

Finanțarea proiectului este asigurata din Programul Operaţional Infrastructura Mare – POIM, iar cofinanțarea este asigurata de la bugetul de stat.

Primele 40 de rame electrice vor circula pe rutele Bucuresti Nord-Ploiesti Sud-Ploiesti Vest, dej-Cluj-Baciu triaj, Arad-Timisoara-Lugoj, Pascani-Iasi-Nicolina-Socola, Constanta-Fetesti si Bucuresti-Branesti-Fundulea.

Cel de-al doilea lot de 40 de rame electrice va intra in operare pe rutele Brasov-Sfantu Gheorghe, Bacau-Roman, Bucuresti Nord-Rosiori Nord, Cluj-Campia Turzii-Alba Iulia, Galati-Braila-Lacul Sarat, Suceava-Pascani si Buzau-Ploiesti Sud-Brazi.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. Galele Feroviare 2024, eveniment in memoriam Octavian Udriște. LISTA premiilor

La București au avut loc miercuri seara Galele Feroviare 2024, eveniment desfășurat in memoriam Octavian Udriște, președintele onorific al Club Feroviar, care ne-a părăsit...

Ultimele Articole