luni, decembrie 9, 2024
spot_img

ARF a găsit firmă să îi urmărească achiziția de rame inter-regionale

ARF a primit o singură ofertă la licitația de servicii de supervizare în cadrul contractului de rame inter-regionale RE-IR 1 (achiziția a 37 de rame electrice inter-regionale ce urmează a fi livrate de Alstom).

Singura ofertă a venit din partea Egis România SA – Egis Rail, ambele firme franceze. Procedura inițiată în data 15 februarie 2023, a fost anulată automat din cauza lipsei de oferte, iar în data de 28 aprilie 2023 aceasta a fost reluată.

Valoarea totală estimată a contractului este de 2,48 milioane lei, iar durata este de 51 de luni.

Sarcini în contractul de rame inter-regionale

Printre sarcinile principale ale Supervizorului aferente contractului nr. RUIC 257/25.03.2022, încheiat între Autoritatea pentru Reformă Feroviară – în calitate de Beneficiar și Alstom Ferroviaria S.p.A. (cu Alstom Transport S.A. în calitate de subcontractant declarat) – în calitate de Furnizor, enumerăm:

– emiterea dispozițiilor legate de derularea Contractului, conform obligațiilor asumate, către Furnizor, în numele Autorității Contractante, numai cu avizul prealabil al acesteia;

– verificarea ritmului de îndeplinire a Graficului de livrare;

– participarea la efectuarea testelor si a procedurilor de recepție;

– verificarea facturilor emise de către Furnizor, în ceea ce privește realitatea livrărilor/ serviciilor facturate și conformitatea lor cu prevederile Contractului.

Ulterior deschiderii ofertei, comisia va începe evaluarea acesteia, în conformitate cu prevederile legale în vigoare și cerințele Caietului de Sarcini.

Contract semnat în 2022

Contractul pentru cele 37 de trenuri a fost semnat în martie 2022. Potrivit declarațiilor făcute la acel moment, primul tren va putea intra în circulație la finalul anului 2023.

Valoarea contractului de bază este de aproximativ 263 de milioane de euro, fără TVA. Comanda inițială a fost suplimentată cu alte 17 trenuri. Perioada de mentenanță poate ajunge la un total de 30 de ani, respectiv durata normală de viață a trenurilor. În acest caz, valoarea contractului poate ajunge la aproximativ 748 de milioane de euro fără TVA.

Fiecare tren va avea în componență șase vagoane care vor asigura 351 de locuri pe scaune.

Trenurile Coradia Stream – cele mai moderne din gama Alstom – vor putea circula cu o viteză de 160 km/h și vor fi dotate cu zone pentru călătorii cu dizabilități, zone destinate distribuirii automate de bilete și aparate de compostat, zone de bar sau bistro, sisteme de climatizare și conexiune Wi-Fi.

Gama livrată României va semăna cu trenurile POP livrate Italiei, mai puțin tensiunile de alimentare ale liniei, mai mari în România.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. Galele Feroviare 2024, eveniment in memoriam Octavian Udriște. LISTA premiilor

La București au avut loc miercuri seara Galele Feroviare 2024, eveniment desfășurat in memoriam Octavian Udriște, președintele onorific al Club Feroviar, care ne-a părăsit...

Ultimele Articole