ARF a aprobat compensațiile pentru operatorii feroviari de călători

Operatorii feroviari declară costuri mai mari de transport față de anul trecut

Autoritatea de Reformă Feroviară a aprobat actualizarea contractelor de servicii publice la operatorii feroviari de transport persoane, contracte care sunt valabile până la începutul lunii decembrie 2019.

Decizia a fost semnată zilele trecute de către conducerea ARF cu numărul 621 din 2019, fiind  publicată în Monitorul Oficial 421 din 29 mai 2019. Contractele au fost semnate cu operatorii CFR Călători, InterRegional Călători, Transferoviar Călători, Softrans, Regio Călători și Astra Trans Carpatic. Care sunt valorile aprobate.

CFR Călători

Va primi o compensație pe mia tren și km de 13.090,93 lei,  de 25,87 lei pe mia călători și km în cazul trenurilor InterRegio și de 179,76 lei la cele Regio.

Numărul de trenuri InterRegio pe an va fi de 76.250, cel al trenurilor – km pe  an va fi de 23,82 milioane iar cel al călătorilor și km pe an va fi de 3,3 miliarde.

Numărul de trenuri Regio pe an pe structura interoperabilă va fi de 279.937 cel al trenurilor și km – an va fi de 25,03 milioane iar cel al călătorilor și km pe an va fi de 1,46 miliarde.

Numărul de trenuri Regio pe an pe structura neinteroperabilă va fi de 28.473, cel al trenurilor și km pe an va fi de 1,63 milioane, iar cel al călătorilor km pe an va fi de 39,64 milioane. În total CFR Călători va înregistrat 50,49 milioane tren și km pe an și 4,8 miliarde călători și km pe an.

Costurile de transport estimative sunt de 2,56 miliarde lei, în creștere față de 2018 când au fost de 2,32 miliarde lei.

Veniturile estimative sunt de 1,12 miliarde lei iar cele minime, obligatorii de realizat sunt de 648,52 milioane lei. CFR Călători urmează să primească de la bugetul de stat o compensație de 1,01 miliarde lei.

InterRegional Călători

În cazul InterRegional Călători SRL cifrele sunt următoarele. Operatorul va primi o compensație pe mia tren și km de 13.090,93 lei,  de 25,87 lei pe mia călători și km în cazul trenurilor InterRegio și de 179,76 lei la cele Regio (valorice identice la toți operatorii).

Indicatorul trenuri Regio și km pe an pe structura interoperabilă va fi de 1,29 milioane iar cel al călătorilor și km pe an va fi de 50,7 milioane.

Indicatorul trenurilor Regio și  km pe infrastructură neinteroperabilă pe  an va fi de 438,57 mii iar cel al călătorilor 14,3 milioane.  În total InterRegional Călătoiri va înregistra 1,73 milioane tren km pe an și 65 milioane călători și km pe an.

Costurile de transport estimative sunt de 42,02 milioane lei, în creștere față de 2018 când au fost de 37 milioane lei.

Veniturile estimative sunt de 5,15 milioane lei, iar cele minime, obligatorii de realizat, sunt de 5,14 milioane lei. Operatorul urmează să primească de la bugetul de stat o compensație de 34.43 milioane lei.

Transferoviar Călători

În acest caz cifrele sunt următoarele.

Indicatorul tren și kilometru pe an pentru trenurile InterRegio va fi de 742,6 mii iar cel al călătorilor și km pe an va fi de 66,28 milioane.

Indicatorul trenuri Regio și km pe an pe structura interoperabilă va fi de va fi de 24,7 mii iar cel al călătorilor și km pe an va fi de 1,3 milioane.

Indicatorul trenurilor Regio și km pe infrastructură neinteroperabilă pe an va fi de 541,44 mii iar cel al călătorilor 30,5 milioane.  În total operatorul va înregistra 3,48 milioane tren și km pe an și 214, 98 milioane călători și km pe an.

Costurile de transport estimative sunt de 115,28 milioane lei, în creștere față de 2018 când au fost de 108 milioane lei.

Veniturile estimative sunt de 26 milioane lei,  iar cele minime, obligatorii de realizat sunt de 19,34  milioane lei. Operatorul urmează să primească de la bugetul de stat o compensație de 74,1 milioane lei.

 

Softrans

În cazul Softrans, cifrele sunt următoarele.

Indicatorul trenuri și kilometru pe an pentru trenurile InterRegio va fi de 646,33 mii, iar cel al călătorilor și km pe an va fi de 67,86 milioane. Compania nu operează trenuri Regio.

Costurile de transport estimative sunt de 20,2  milioane lei, în creștere față de 2018 când au fost de 17,56  milioane lei.

Veniturile estimative sunt de 10 milioane lei ar cele minime, obligatorii de realizat sunt de 8,08   milioane lei. Operatorul urmează să primească de la bugetul de stat o compensație de 10,21 milioane lei.

Regio Călători

În cazul Regio Călători cifrele sunt următoarele.

Indicatorul trenuri kilometru pe an pentru trenurile InterRegio va fi de 182,07 mii iar cel al călătorilor și km pe an va fi de 11,2 milioane.

Indicatorul trenuri Regio și km pe an pe structura interoperabilă sau neinteroperabilă va fi 5,85 milioane, iar cel al călători și km pe an va fi de 298,96 milioane.

Costurile de transport estimative sunt de 196,53 milioane lei, în creștere față de 2018 când au fost de 172 milioane lei.

Veniturile estimative sunt de 34,02 milioane lei, iar cele minime, obligatorii de realizat sunt de 22,67  milioane lei. Operatorul urmează să primească de la bugetul de stat o compensație de 131,09 milioane lei.

Astra TransCarpatic

Și în fine,  în cazul lui Astra TransCarpatic indicatorii compensație pe mia tren și km, mia călători și km sunt identici cu cei ai celorlalți operatori.

Indicatorul trenuri și kilometru pe an pentru trenurile InterRegio va fi de 917,19 mii iar cel al călătorilor și km pe an va fi de 50,44 milioane.  Operatorul nu are în acest an trenuri Regio. Costurile de transport estimative sunt de 29,24 milioane lei, în creștere față de 2018 când au fost de 21 milioane lei.

Veniturile estimative sunt de 11 milioane lei, iar cele minime, obligatorii de realizat sunt de 9,72  milioane lei. Operatorul urmează să primească de la bugetul de stat o compensație de 31,31 milioane lei.