Peste nici două săptămâni se va face o nouă reorganizare feroviară pe Valea Prahovei, Magistrala 300, care va presupune și anulări de trenuri.
Potrivit unui document intern al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, începând cu data de 14.04.2025 ”și până la noi dispoziții” vor interveni următoarele modificări în circulația trenurilor operatorului feroviar național CFR Călători:
- trenul IR 16001 în relația București Nord – Brasov se anulează;
- trenul IR 1631 în relația București Nord – Brașov se anulează;
- se introduce în circulație trenul IR 16005, în relația București Nord – Brașov, cu plecare din stația București Nord la ora 07.15 și sosire în stația Brașov la ora 09.46;
- trenul 3026 în relația Brașov – București Nord se anulează;
- trasa trenului 3004, în relația Brașov – București Nord, se modifică pe distanța Predeal – Chitila (viteza maximă de circulație va fi 120 km/oră în loc de 140 km/oră).
Trenul 16001 este operat cu rama Alstom Coradia 003.
Anul a început cu anulări de trenuri
În luna ianuarie, conducerea CFR Călători a anulat trenuri pe bandă rulantă, invocând prevederile Ordonanței Trenuleț (OUG 156/2024). S-a dovedit ulterior că actul normativ menționat nu avea nicio legătură cu anulările de trenuri.
Club Feroviar a scris că au fost nu mai puțin de 244 de trenuri anulate, adică aproximativ un sfert din numărul total de trenuri din programul de circulație 2024-2025. În noul plan 2024-2025 urmau să circule zilnic în medie 1.100 de trenuri operate de CFR Călători. Anulările de trenuri, care au venit ”la pachet” cu reducerea numărului de ore suplimentare prestate de mecanicii de locomotivă și șefii de tren (și, pe cale de consecință, reducerea veniturilor lunare ale acestora) au constituit și una dintre nemulțumirile care i-au scos pe ceferiști în stradă. La mijlocul lunii februarie, membri ai Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, în frunte cu Rodrigo Maxim, au pichetat sediul Ministerului Transporturilor.