spot_img
vineri, decembrie 9, 2022
spot_img

Aniversare ISAF. Șapte decenii de activitate, dar încă tânără

Înființată în 1951, compania ISAF, parte acum a Colas Rail, aniversează anul acesta șapte decenii de activitate. Viitorul firmei de abia acum începe.

În România, ISAF a avut un rol preponderent în realizarea rețelei feroviare actuale, electrificând și lucrând la aproape toată rețeaua. Activitatea companiei ISAF a avut un rol important în asigurarea siguranței feroviare.

De-a lungul activității sale, ISAF a electrificat aproape 10.000 de km, în șase țări: România, Bulgaria, Grecia, Slovenia, Maroc și Franța. ISAF a contribuit inclusiv la edificarea Casei Poporului, executând instalații electrice interioare și exterioare și lucrări de construcții civile.

Activitatea de producție a echipamentelor feroviare, începută în 1972, a fost și este destinată atât pieței interne, cât și celei externe. Pe piața internă, până în 1992, în afară de CFR, ISAF a avut contracte de furnizare prin intermediul Ministerului Transporturilor.



Printre clienții importanți ai ISAF se numară de la începutul anilor 2000 toți integratorii de sisteme de semnalizare.

Pe piața externă, ISAF a inceput să exporte către Grecia, la propriile șantiere, continuând cu Belgia, care a furnizat primele comenzi în 2013.

Un moment important în parcursul ISAF s-a petrecut în 2008, când a devenit parte a Colas Rail (un miliard de euro cifră de afaceri, 5.600 de angajați) care la rândul său face parte din Grupul Bouygues (37 miliarde de euro cifra de afaceri, 130.000 de angajați). Această schimbare a adus cu sine o structură nouă cu competențele aferente, organizare și stabilitate financiară, perspective de dezvoltare și avantajul unei sinergii.

Aniversare ISAF. O companie cu vocație internațională

Drumul ISAF continuă, cu schimbările inerente unei activități atât de lungi, la care s-a adaptat de fiecare dată.

Activitatea actuală este centrată pe semnalizare, atât execuția de lucrări (treceri la nivel, reparații etc.), cât și producția de echipamente. ISAF dorește să aibă un rol important atât pe plan local, cât și internațional și analizează, de asemenea, orice oportunitate.

În prezent, accentul este pus pe inovație, crearea și dezvoltarea de parteneriate noi, pe transfer de competențe. În acest sens, angajaților ISAF li se oferă oportunități importante de formare profesională în cadrul grupului.

Recent, ISAF și-a transferat activitățile de „office” într-un spațiu mai eficient, pe Strada Lugoj nr.68. De asemenea, site-ul de internet al companiei, disponbil la adresa www.isaf.ro, a căpătat o nouă înfățișare.

PNRR și licitațiile în curs, șanse importante pentru firmă

Viitorul oferă potențial prin însuși faptul că transportul feroviar reprezintă cel mai durabil mijloc de transport și o parte integrantă a Planului Național de Redresare și Reziliență.

Nevoile interne importante reprezintă un motiv de optiminism pentru evoluția sectorului. Licitațiile de lucrări în curs, Lot 1 – Lot 4 Caransebes – Arad, sunt de perspectivă pe termen mediu.

La fel, studiile de fezabilitate finalizate ale CFR SA care vor permite lansarea rapidă a unor licitații de execuție. În plus, în 2021 au existat numeroase licitații pentru studii de fezabilitate.

Astfel, ISAF își va continua activitatea de execuție și producție a echipamentelor feroviare cu încredere pentru operațiunile tradiționale: electrificare, semnalizare și telecomunicații.

Împreună cu grupul Colas Rail, ISAF dorește să participe la proiectele actuale de dezvoltare a liniilor metropolitane la București și Cluj. Acestea reprezintă o oportunitate de lucru și o posibilitate de a fructifica experiența externă, ținând cont că grupul Colas Rail realizează proiecte de metrou în mai multe țări: Egipt (la Cairo), Filipine (la Manila), Franța (la Rennes și Paris).

„Am ales să activez in domeniul feroviar pentru că pot contribui la conectarea oamenilor și comunicarea dintre ei. Am putea spune că, într-un fel, calea ferată este predecesoarea rețelelor sociale. Transportul pe șine reprezintă o formă curată de călătorie pe care o putem folosi pentru distanțe lungi și care are o amprentă redusă de carbon”, spune Clarence Cognet, Director General ISAF.

Călătorii de trei ori mai puțin poluante cu trenul

Conform ecopsassenger.org, o călătorie București -Timișoara în varianta pe șine este cu 31% mai puțin poluantă decât calea aeriană. „Ar trebui să călătoriți cu trenul de trei de ori de la București la Timișoara pentru a egala efectul de poluare al unui zbor pe aceeași rută. (118,4 kg CO2 avion vs 36.6 kg Co2 tren)”, spun oficialii companiei.

„Sunt mândru să fac parte dintr-o echipă și firmă cu o experiență atât de îndelungată. Mai ales în momentul în care implementăm noile valori ale grupului: Care – Share – Dare (Grijă – Împărtășire – Curaj). Activăm cu grijă pentru protecția și integritatea oamenilor și mediului, prin vigilența și exemplaritate, asumându-ne angajamentul cu privire la siguranță și etică. Demonstrăm curajul de a performa, punând accentul pe calitatea și excelența muncii noastre și capacitatea de inovație. Considerăm că este primordial să ne împartășim cunoștințele către viitorii specialiști prin crearea unui mediu incluziv pentru diversele talente și cariere ce se pot dezvolta, într-un moment în care este o provocare să găsim resursele necesare. Cred cu fermitate că ISAF, la 70 de ani, este abia la începutul drumului”, afirmă Clarence Cognet.

Ultimele Articole