vineri, aprilie 19, 2024
spot_img

Angajat CFR, despăgubit cu peste 100.000 de euro în urma unui accident de muncă

Curtea de Apel Cluj a menținut zilele trecute o decizie a Tribunalului Bistrița potrivit căreia un angajat de la CFR este îndreptățit la despăgubiri morale în valoare de 120.000 de euro, după ce a fost victima unui  accident feroviar grav. Procesul a durat mai mulți ani.

I.T. este angajatul CFR L8 Bistrița, din cadrul Regionalei CFR Cluj, și a fost victima unui accident feroviar grav care a avut loc în data de 16 octombrie 2013. Bărbatul se afla la bordul unei drezine alături de alte 15 persoane. Echipa se deplasa pentru efectuarea unor lucrări într-o zonă dintre stația CF Monor Gledin și HM Râpa de Jos, județul Bistrița-Năsăud. Drezina a fost folosită în condițiile în care CFR SA nu a asigurat un alt mijloc de transport pentru angajaților săi.

La un moment dat, în timp ce drezina rula cu viteză mare, aceasta a lovit din spate un tren de marfă. În aceste condiții, Ionel Tănase și un coleg al său au suferit răni grave, fiind transportați cu un elicopter SMURD la spital.



I.T. a fost transportat la un spital din Târgu Mureș. Diagnosticul pus de medici a fost unul foarte grav. Traumatism cranio cerebral grav, plagă cranio-cerebrală fronto-bazală. Fractură cominutivă de os frontal/sinus frontal cu înfundare. Contuzie cerebrală frontal bilaterală. Fractură complexă zigomatico-maxilo-sfenoidal, planșeu orbital și perete lateral și medial orbită stânga. În total, a avut nevoie de peste 130 de zile de îngrijiri medicale.

Tribunalul Bistrița, care a judecat în primă instanță dosarul, a stabilit că cei de la CFR SA și Electrificare CFR SA se fac vinovați de producerea acestui accident.

Lista neregulilor stabilită de judecător este una lungă și arată că infrastructura feroviară din România este în stare critică. Spunem asta din moment ce s-a stabilit că nici banalele becuri de la semnalele feroviare nu sunt înlocuite dacă sunt arse.

„Tribunalul constată că, în procesul verbal de cercetare nr. 4370/24.04.2014, întocmit de ITM Bistrița-Năsăud s-a reținut că, în baza Raportului de investigare întocmit de Autoritatea feroviară română–OIFR, precum și din declarațiile date, cauza producerii evenimentului o constituie neoprirea drezinei pantograf DP 58 la semnalul BL6 de pe ruta Monor Gledin- Râpa de Jos, care fiind stins ordona oprirea”, se arată în sentință.



Accidentul feroviar s-a produs și din cauza vegetației de pe traseu care nu era tăiată și care obtura vederea la semnalul feroviar.

„O altă cauză care a concurat la producerea evenimentului și reținută în procesul verbal a fost vegetația bogată de pe terasamentul căii ferate în zona semnalului BL6, care nu a putut fi văzut de mecanicul drezinei, iar obligația tăierii vegetației în vederea asigurării vizibilității normale pe linia ferată unde s-a produs accidentul revenea pârâtei ”C.F.R.” SA”, se mai arată în sentință. (foto Foaia Transilvană).

Mai multe detalii în articolul apărut pe foaiatransilvana.ro.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole