În perioada următoare va continua campania de angajări la Thales Systems, dă asigurări, într-un interviu acordat Club Feroviar, Claudiu Seicean, director general – Divizie Transport în cadrul companiei. Pandemia de coronavirus de tip nou a dat un pic peste cap strategia de angajări a companiei, însă nici în aceste condiții angajările nu au fost oprite.
Adrian Bărbulescu
În cursul zilei de azi, o delegație a companiei franceze va fi primită de prim-ministrul Ludovic Orban, cu care vor discuta despre predictibilitatea politicilor fiscale.
Întâlnirea este programată pentru ora 16,00 la Palatul Victoria și, chiar dacă timpul alocat este de doar 30 de minute, la București au sosit deja oficiali ai societății de la sediul central din Paris. Potrivit lui Claudiu Seicean, discuțiile nu vor viza decât tangențial investițiile în sectorul feroviar din România. El spune că predictibilitatea fiscală este extrem de importantă pentru strategia de angajări a companiei în România.
100 de angajări la Thales Systems Romania de la începutul anului
”Dacă în 2018 aveam 298 de angajați, acum numărul lor a ajuns la 700 și vrem să creștem la 1.000. Intenția noastră era să ajungem la 1.000 de angajați încă din acest an, însă contextul economic legat de pandemia de coronavirus ne-a dat un pic peste cap planurile”, a spus oficialul Thales Systems Romania.
El a ținut să precizeze că, chiar și în aceste condiții, compania a angajat anul acesta aproximativ 100 de persoane și a stabilit un contract de internship cu Universitatea Politehnica București, pe baza căruia au fost recrutați 40 de stagiari. ”Până în 2018, am fost 100% transport. Acum, totul este programare. Avem la București cel mai mare centru de acest fel din afara Franței”, a mai spus Claudiu Seicean.
Potrivit datelor prezente pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice, Thales Systems Romania SRL are ca principal obiect de activitate ”Lucrări de construcții a căilor ferate de suprafață și subterane”.
Softul pentru două tronsoane de cale ferată, aproape gata
Chiar dacă activitatea companiei din România s-a diversificat, inclusiv prin implicarea în proiectul laserului de la Măgurele, ea vizează în continuare și calea ferată.
”Softul pentru 2a-2b este aproape finalizat și va fi recepționat de CFR SA în lunile următoare”, a spus Claudiu Seicean. Este vorba despre proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Frontiera – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan – European pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/oră: Tronsonul 2: Km 614 – Gurasada, subtronsonul 2a: Km 614 – Cap Y Bârzava şi 2b: Cap Y Bârzava-Cap Y Ilteu”. Contractul este derulat de asocierea Astaldi SPA – FCC Construccion – Salcelf Construzioni Edili e Ferroviare SPA – Thales Systems România.
Contractul pentru Brașov-Sighișoara, câștigat de RailWorks
Claudiu Seicean a menționat că o mare parte din softurile dezvoltate de companie sunt destinate sectorului feroviar, însă au beneficiari din alte țări.
În ceea ce privește proiectele din România, acestea sunt mai puține în ultima perioadă. Thales Systems Romania a participat alături de Strabag și Swietelsky, în Asocierea Brasig, la licitația pentru loturile 1 și 3 din Brașov-Sighișoara. După patru ani de procese, contractul a fost adjudecat în acest an de Asocierea RailWorks, formată din Alstom Transport, Aktor, Arcada Company și Euroconstruct Trading ’98. Oferta Asocierii Brasig era mai scumpă cu 40 milioane de euro față de cea a Railworks.
Cifră de afaceri de 45 milioane de euro, pierderi de două milioane
Potrivit ultimelor date disponibile pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice, Thales Systems Romania SRL a avut în 2019 o cifră de afaceri 225.810.612 lei, echivalentul a aproximativ 45 milioane de euro.
Pe de altă parte, potrivit aceleiași surse, pierderea netă a fost anul trecut de 7.907.132 de lei, adică aproape două milioane de euro, sumă asumată, care a fost direcționată în investiții. Pe parcursul anului trecut, numărul mediu de angajați a fost de 469.