joi, aprilie 17, 2025

Angajări la CFR Călători și CFR SA. Posturi scoase la concurs de cele două companii

În perioada următoare vor avea loc din nou angajări la CFR Călători și CFR SA, după ce cele două companii de stat au scos la concurs câteva posturi.

Situația nu s-a schimbat foarte mult de la ultima știre pe această temă pe care am publicat-o: recrutarea se face cu țârâita și la operatorul feroviar de stat, și la administratorul infrastructurii feroviare din România, iar la Metrorex angajările rămân blocate.

Însă, între timp, pe site-urile celor două companii de stat au mai apărut câteva anunțuri pentru organizarea unor concurusuri.

Citește pe site-ul Carieră Feroviară în România care sunt posturile scoase la concurs și ce cerințe sunt pentru înscriere.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Se fac din nou angajări la CFR Călători, după ce fuseseră oprite

Acum trei săptămâni anunțam că angajările la CFR Călători, care fuseseră anulate la începutul anului de conducerea societății motivând prevederile Ordonanței Trenuleț, au fost reluate.

Celelalte concursuri de angajare, lansate la finele anului trecut, au fost anulate de conducerea CFR Călători la începutul lunii ianuarie. Și acum, în dreptul lor figurează mențiunea ”Anulat conform O.U.G. 156/30.12.2024”. Neanulate au rămas atunci doar concursurile destinate salariaților proprii, pentru promovare. Chit că și în urma promovării unui angajat acestuia îi crește salariul, deci va crește fondul de salarii la nivel de societate.

În paralel, invocând inițial tot OUG 156/2024, Ordonanța Trenuleț, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a dat dispoziție ca orele suplimentare prestate de angajați să nu mai fie plătite, ci doar compensate cu timp liber. Pentru că acest lucru nu era posibil în condițiile în care numărul mecanicilor de locomotivă este limitat, sucursalele regionale au anulat trenuri pe bandă rulantă (dacă e să-i dăm crezare lui Preoteasa, ele nu au fost ”anulate”, ci doar ”suspendate”), cu riscul deteriorării mobilității cetățenilor și al diminuării compensației. În total, au fost anulate 244 de trenuri din totalul de 1.100, așa cum am scris la vremea respectivă.

Măsurile dispuse de Traian Preoteasa i-au mâniat la culme pe sindicaliștii de la CFR Călători, care au organizat mai multe proteste de stradă și chiar au amenințat cu declanșarea ”grevei spontane” de către angajați. Săptămâna trecută membrii Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, în frunte cu președintele Rodrigo Maxim, au pichetat în fiecare zi Palatul CFR, imobilul în care se află sediile Ministerului Transporturilor și SNTFC CFR Călători.

În schimb, angajările la Metrorex rămân blocate, chit că sindicaliștii au acuzat în nenumărate rânduri deficitul acut de personal. Cronologic vorbind, responsabilii Metrorex au fost primii care au anunțat sistarea angajărilor, încă de pe data de 3 ianuarie, invocând prevederile OUG 165/2024. Au anulat inclusiv concursurile care fuseseră deja inițiate la finalul anului trecut și care urmau să aibă loc în acest an, unul dintre ele fiind pentru mecanici. Totul, dintr-o interpretare eronată a Ordonanței, care prevedea acest lucru doar pentru sistemul public. Or, Metrorex, ca de altfel și CFR Călători, CFR SA și CFR Marfă, nu se încadrează la categoria ”sistem public”, așa cum este ea definită de legislația în vigoare, fiind societăți sau companii cu capital de stat, nu din aparatul bugetar. La acest capitol, din sistemul feroviar, pot fi încadrate doar Autoritatea pentru Reformă Feroviară, Autoritatea Feroviară Română – AFER sau Agenţia de Investigare Feroviară Română – AGIFER.

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole