În perioada următoare vor avea loc zeci de noi angajări la CFR Călători, după finalizarea concursurilor lansate de operatorul feroviar de stat.
De la ultima noastră știre pe acest subiect, acum o săptămână, pe site-ul CFR Călători au fost postate mai multe anunțuri de organizare a unor concursuri. În schimb, CNCF CFR SA și Metrorex nu au mai publicat niciun anunț de angajare.
Detalii despre posturile scoase la concurs de CFR Călători pot fi consultate pe site-ul Carieră Feroviară în România.
Angajări cu rația
Angajările la CFR Călători, care fuseseră anulate la începutul anului de conducerea societății, motivând prevederile Ordonanței Trenuleț, au fost reluate ulterior.
Celelalte concursuri de angajare, lansate la finele anului trecut, au fost anulate de conducerea CFR Călători la începutul lunii ianuarie. Și acum, în dreptul lor figurează mențiunea ”Anulat conform O.U.G. 156/30.12.2024”. Neanulate au rămas atunci doar concursurile destinate salariaților proprii, pentru promovare. Chit că și în urma promovării unui angajat acestuia îi crește salariul, deci va crește fondul de salarii la nivel de societate.
În paralel, invocând inițial tot OUG 156/2024, Ordonanța Trenuleț, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a dat dispoziție ca orele suplimentare prestate de angajați să nu mai fie plătite, ci doar compensate cu timp liber. Pentru că acest lucru nu era posibil în condițiile în care numărul mecanicilor de locomotivă este limitat, sucursalele regionale au anulat trenuri pe bandă rulantă (dacă e să-i dăm crezare lui Preoteasa, ele nu au fost ”anulate”, ci doar ”suspendate”), cu riscul deteriorării mobilității cetățenilor și al diminuării compensației. În total, au fost anulate 244 de trenuri din totalul de 1.100.
Și la Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, și la Metrorex sunt aceleași restricții la angajările de personal ca la CFR Călători. Iar aceste restricții au fost înăsprite, în contextul măsurilor de austeritate anunțate de premierul Ilie Bolojan.


