Alstom va vinde șase trenuri cu hidrogen în Lombardia, Italia

30 noiembrie 2020

Alstom va furniza șase trenuri cu celule de combustibil cu hidrogen, cu opțiunea pentru încă opt, către FNM (Ferrovie Nord Milano), principalul grup de transport și mobilitate din regiunea italiană Lombardia, pentru o sumă totală de aproximativ 160 milioane EUR. Prima livrare a trenului este așteptată în termen de 36 de luni de la data comenzii.

Noile trenuri cu hidrogen se vor baza pe platforma regională a trenurilor Alstom Coradia Stream, dedicată pieței europene și fiind deja produsă pentru Italia de principalele site-uri italiene ale Alstom. Coradia Stream va fi echipat cu aceeași tehnologie de propulsie a pilelor de combustibil care a fost introdusă în lume de către Coradia iLint. Coradia Stream va menține standardele ridicate de confort deja apreciate de pasageri în versiunea sa electrică. Versiunea cu hidrogen va corespunde performanțelor operaționale ale trenurilor diesel, inclusiv autonomia acestora.

„Suntem extrem de mândri că introducem tehnologia trenurilor cu hidrogen în Italia și recunoaștem încrederea depusă în noi de clientul nostru italian. Această dezvoltare confirmă rolul Alstom în definirea viitorului mobilității. Aceste trenuri, împreună cu Coradia iLint, care s-au dovedit deja de succes în serviciul comercial în Germania, reprezintă un alt pas major în tranziția către sisteme globale de transport durabile”, spune Gian Luca Erbacci, vicepreședinte senior al Alstom Europe.

Coradia iLint este primul tren de călători din lume alimentat de o celulă de combustibil cu hidrogen, care produce energie electrică pentru tracțiune. Acest tren cu emisii zero are niveluri reduse de zgomot, evacuarea fiind doar abur și apă condensată. ILint este special pentru combinația sa de elemente inovatoare diferite: conversie de energie curată, stocare flexibilă a energiei în baterii și gestionarea inteligentă a puterii de tracțiune și a energiei disponibile. Conceput special pentru funcționarea pe linii neelectrificate, permite o funcționare a trenului curată și durabilă, asigurând în același timp niveluri ridicate de performanță.

Trenurile Coradia Stream pentru FNM sunt fabricate de Alstom în Italia. Dezvoltarea proiectului, cea mai mare parte a producției și certificării sunt efectuate la sediul Alstom din Savigliano. Sistemele de semnalizare la bord sunt livrate de site-ul din Bologna. Tehnologia trenurilor pe hidrogen trebuie însă să convingă publicul larg din punct de vedere al gazelor de seră emise în procesul de producere a hidrogenului necesar. Acesta este principalul punct de critică în privința acestei tehnologii. (D.C.).