luni, iulie 7, 2025

Alstom va livra 96 de trenuri RER NG suplimentare pentru Île-de-France

Alstom a obținut o nouă comandă importantă de la SNCF Voyageurs pentru furnizarea a 96 de trenuri RER NG suplimentare pentru linia RER D din Île-de-France. Contractul, în valoare de aproximativ 1,7 miliarde de euro, urmează aprobării unui acord de finanțare de către Consiliul de Administrație al Île-de-France Mobilités la 10 aprilie 2025.
Această comandă este finanțată integral de Île-de-France Mobilités și face parte din acordul-cadru pe termen lung semnat cu Alstom în 2017. Aceasta aduce numărul total de trenuri RER NG comandate la 262, dintre care 130 de unități mai scurte pentru linia RER E și 132 de unități mai lungi pentru linia RER D.
Frédéric Wiscart, președinte Alstom Franța, a declarat: „Alstom se bucură de acest anunț, care confirmă încrederea Île-de-France Mobilités și SNCF Voyageurs în acest material rulant nou și inovator, proiectat și asamblat la fabricile noastre din Valenciennes și Crespin, în nordul Franței.”

RER NG: Proiectat pentru capacitate și accesibilitate

RER NG (Nouvelle Génération) este un tren electric cu două etaje, dezvoltat pentru modernizarea operațiunilor pe liniile RER D și E. Trenul este format dintr-o combinație de vagoane cu un singur etaj și vagoane cu două etaje, cu un design deschis, de tip „boa”, pentru a îmbunătăți capacitatea, a accelera fluxul de pasageri și a spori accesibilitatea. Vagoanele de capăt oferă platforme de îmbarcare la nivel pentru pasagerii în scaune cu rotile.
Fiecare tren de șapte vagoane pentru linia RER D are o lungime de 130 de metri și oferă 1.861 de locuri, dintre care 606 locuri pe scaune, adaptate pentru a face față traficului dens din regiune.

Confort sporit și experiență îmbunătățită pentru pasageri

Proiectate având în vedere confortul pasagerilor, trenurile RER NG sunt echipate cu aer condiționat, porturi USB pentru încărcare, iluminat LED adaptat diferitelor momente ale zilei și ecrane digitale mari de informare.
Scaunele și interiorul sunt dezvoltate conform standardelor ergonomice pentru confortul navetiștilor.
Bazându-se pe tehnologiile Alstom pentru mobilitatea urbană și suburbană, RER NG este proiectat pentru fiabilitate și eficiență ridicate. Cu o viteză maximă de 140 km/h, trenurile sunt dotate cu sisteme avansate de tracțiune care oferă performanțe superioare de accelerare și frânare, ceea ce le face potrivite pentru coridoarele aglomerate de navetiști.
Fiecare tren este echipat cu 54 de camere CCTV, 54 de ecrane de informare, peste 310 porturi USB și peste 320 de kilometri de cabluri.

Etape importante ale producției și livrării

Noul material rulant este asamblat în fabricile Alstom din Valenciennes-Petite Forêt și Crespin, producția componentelor fiind susținută de alte fabrici franceze, printre care Tarbes, Le Creusot, Petit-Quevilly, Ornans și Villeurbanne. Activitățile de proiectare se desfășoară în fabrica Alstom din Saint-Ouen.
Trenurile RER NG au început să transporte pasageri pe linia RER E în noiembrie 2023 și pe linia RER D în decembrie 2024. Cu această ultimă comandă, reînnoirea completă a flotei de pe linia RER D este acum în curs de desfășurare.

Articol preluat de pe RailwayPRO.com

IN THE SPOTLIGHT

RTI Railtrans intră oficial pe piața din România prin achiziția a 50% din EP Rail

RTI Railtrans, unul dintre cei mai dinamici operatori feroviari din Europa Centrală, a făcut un pas strategic important pentru extinderea sa în Europa de...

Ultimele Articole