duminică, februarie 16, 2025
spot_img

Alstom va furniza metrouri suplimentare pentru Lille

Alstom va furniza Métropole Européenne de Lille (MEL) 15 trenuri de metrou automate suplimentare de nouă generație, cu o lungime de 52 de metri, la un cost de aproximativ 210 milioane de euro.
Aceste trenuri noi vor completa primul lot de 27 de trenuri deja comandate de MEL, echipate cu sistemul de semnalizare și control automat de ultimă generație Urbalis Fluence.
Trenurile de metrou din această nouă comandă vor înlocui vechile trenuri VAL-208 începând din 2028. Această comandă face parte dintr-o politică generală de modernizare a rețelei de metrou din Lille, cu scopul de a introduce material rulant nou și de a modifica sistemul de control automat al trenurilor, pentru a îmbunătăți serviciile de transport pe liniile 1 și 2.
„Alstom este încântat de această nouă comandă din partea Métropole Européenne de Lille pentru aceste echipamente de nouă generație. Aceste metrouri noi, moderne și confortabile reprezintă un atu considerabil pentru îmbunătățirea rețelei și a experienței pasagerilor”, a declarat Frédéric Wiscart, președintele Alstom France.
Bazate pe soluțiile Alstom de metrou cu roți de cauciuc, noile metrouri de 52 de metri vor oferi un confort sporit, accesibilitate îmbunătățită și o mai bună informare a pasagerilor. Fiecare tren va putea găzdui până la 545 de pasageri și va facilita fluxul de pasageri datorită configurației sale „boa”, cu pasarele largi și circulație deschisă fără separări între cele patru vagoane, ceea ce permite pasagerilor să se deplaseze de la un capăt al trenului la celălalt. Prin adăugarea acestor 15 noi trenuri de metrou, linia 1 va dispune de o flotă formată exclusiv din trenuri de nouă generație.
La bordul acestor trenuri, informarea pasagerilor va fi îmbunătățită prin afișaje multimedia și ecrane amplasate în tot trenul. Vor exista zone dedicate persoanelor cu mobilitate redusă, iar un sistem integrat de protecție video va contribui la siguranța pasagerilor la bordul trenurilor și pe peroane.
Trenurile vor fi echipate cu sistemul de autopilot de nouă generație Urbalis Fluence, a cărui primă aplicație la nivel mondial este Métropole Européenne de Lille. O soluție inovativă, care integrează inteligența sistemului în trenuri, făcându-le mai autonome și îmbunătățind performanța generală a sistemului.
Rețeaua de metrou din Lille va rămâne cea mai frecventă din lume, cu un tren care circulă la fiecare 66 de secunde în timpul orelor de vârf.

IN THE SPOTLIGHT

Un an de la moartea lui Octavian Udriște. Prietenia de 65 de ani cu Mihai Marcu

Azi se împlinește un an de când ne-a părăsit inginerul Octavian Udriște, cel care și-a dedicat întreaga carieră transportului pe calea ferată și cu...

Ultimele Articole