marți, iulie 9, 2024
spot_img

Alstom va furniza 28 de tramvaie TW20 noi pentru Paris

După ce a comandat 37 de tramvaie în 2021, Île-de-France Mobilités comandă 28 de garnituri TW20 (Citadis 305) suplimentare de la Alstom, pentru o sumă estimată la aproape 89 de milioane EUR.
Aceste tramvaie noi vor asigura prima etapă a prelungirii liniei T1 spre est, spre Montreuil (2027), înainte de Val-de-Fontenay (2029) – ceea ce va spori deservirea estului Parisului și va deschide numeroase cartiere – și o frecvență susținută în orele de vârf (un tramvai la fiecare 4 minute, față de 5 minute în prezent).
Această comandă contribuie la reînnoirea materialului rulant învechit și la îmbunătățirea condițiilor de călătorie pe linia T1, care este una dintre cele mai aglomerate linii din rețea. Aceasta face parte dintr-o politică generală de accelerare a modernizării întregului material rulant inițiată de Autoritatea Organizatoare a Mobilității din Île-de-France.

Un tramvai mai confortabil, mai încăpător, mai elegant

Până la sfârșitul anului, liniaT1 va beneficia de un nou material rulant, TW20. Primul tramvai a sosit în Île-de-France în luna mai și a început deja primele sale teste dinamice.
Noile tramvaie vor avea printre altele următoarele caracteristici:
– o capacitate de transport mărită cu 15% față de vechile tramvaie
uși duble mai largi la capete pentru a facilita urcarea/coborârea călătorilor și accesul persoanelor cu mobilitate redusă;
– confort îmbunătățit pentru călători (porturi USB, iluminat cu LED-uri, supraveghere video);
– un design unic ales de locuitorii din regiunea pariziană prin consultare.

Tramvaie TW10 pentru alte linii
Île-de-France Mobilités a decis, de asemenea, să finanțeze transferul a 7 tramvaie TW10 (NTL Translohr) care circulă în prezent pe liniile T7 și T8 către linia T2, pentru o sumă de 11,5 milioane EUR (fără impact asupra exploatării liniilor).
Acest model, deja testat pe liniile T7 și T8, va permite:
– completarea flotei liniei (trecerea de la 65 la 72 de tramvaie);
– creșterea rezistenței liniei și asigurarea frecvenței stabilite prin contract cu RATP (3’30 în orele de vârf);
– îmbunătățirea confortului călătoriei.
Transferul va permite, de asemenea, să se facă față creșterii preconizate a numărului de călători în anii următori prin conexiuni structurante (prelungirea RER E spre vest, linia de metrou 15 spre sud, prelungirea tramvaiului T1 spre Colombes), în timp ce linia este una dintre cele mai aglomerate din rețea (225 000 de călători în fiecare zi).
Acest transfer va necesita adaptări ale infrastructurii (peroane, atelier de întreținere) și ale semnalizării. Punerea în aplicare a acestor adaptări va fi finanțată de autoritatea organizatoare, în valoare de 2,4 milioane de euro curente.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole