Yevgen Kravtsov, Presedintele Consiliului de Administratie al Cailor Ferate Ucrainene, si Henri Poupart-Lafarge, Presedintele si Directorul Executiv al Alstom, au semnat un memorandum de intelegere pentru furnizarea si intretinerea locomotivelor electrice.
In urma intalnirilor preliminare desfasurate in aprilie anul acesta cu participarea conducerii Alstom si a autoritatilor ucrainene, Alstom a deschis un sediu reprezentativ in Ucraina.
Prioritatea Cailor Ferate Ucrainene este modernizarea parcului de locomotive electrice. Necesitatile companiei UZ in urmatorii 10 ani constau in 495 de locomotive, inclusiv locomotive de marfa pentru tensiuni diferite (25kV, 3kV si dubla tensiune) si locomotive de pasageri cu dubla tensiune, dar si servicii auxiliare si intretinere pentru pana la 25 de ani. Aceasta procedura necesita omologarea produselor in Ucraina si furnizarea documentelor necesare de catre Alstom.
Conform declaratiilor lui Yevgen Kravtsov, compania analizeaza si posibilitatea de a colabora cu Alstom si pentru reinnoirea parcului de locomotive electrice. Aprox. 47% din caile ferate ale Ucrainei au fost electrificare, insa scopul este sa se ajunga la un procent de pana la 54% in doi ani. „Colaborarea cu Alstom este foarte importanta pentru noi deoarece aceasta companie are o experienta indelungata in productia de locomotive electrice pentru ecartament de 1520 mm. In plus, posibilitatea de localizare 100% prin implicarea companiilor ucrainene este o conditie esentiala a acordului cu Alstom”, a declarat Presedintele Consiliului de Administratie al Cailor Ferate Ucrainene.
Reteaua feroviara ucraineana are un ecartament de 1520 mm si peste 22.000 de km de linie. Autoritatile intentioneaza sa dezvolte rute feroviare internationale catre Europa si sa modernizeze toate segmentele infrastructurii de transport, de la retelele urbane cu tramvaie si metrouri, la linii principale, regionale si intercity, pana la linii de mare viteza.