vineri, februarie 16, 2024
spot_img

Île-de-France Mobilités: Alstom va livra 103 noi trenuri pentru metroul din Paris

Île-de-France Mobilités, autoritatea de transport din regiunea pariziană, va comanda la Alstom 103 noi trenuri pentru metroul din Paris.

Aceste noi rame de metrou, comandate de RATP, regia de transport public din Paris, în valoare de 1,1 miliarde de euro, vor fi livrate între 2027 și 2029 și vor fi destinate liniilor de metrou 8, 12 și 13.

De aceste noi rame MF19 va beneficia cu prioritate linia 13 a metroului parizian, apoi linia 12 și în final linia 8, ”în funcție de avansul lucrărilor de adaptare a infrastructurilor necesare pe liniile respective”, au precizat responsabilii Île-de-France Mobilités. Noile trenuri vor fi echipate cu scaune confortabile, instalație de climatizare, prize USB și sistem de supraveghere video. Fiecare vagon va avea trei uși de acces pentru pasageri, cu lățimea de 1,65 metri.

A doua comandă de trenuri pentru metroul din Paris lansată către Alstom

Este vorba de a doua convenție de finanțare pentru cumpărarea acestui tip de trenuri. ”Această a doua comandă are ca obiectiv să ofere Alstom vizibilitate asupra planurilor de producție și să-i dea întreaga capacitate de a-și securiza lanțurile de aprovizionare”, explică oficialii autorității de transport din Paris.

Primele 44 de trenuri, destinate liniilor de metrou 10, 7bis și 3bis, au fost comandate în decembrie 2019, iar primele unități urmează să fie puse în circulație în al doilea semestru al anului 2025, pe linia 10.

”Dificultățile de proiectare au fost deja rezolvate. Producția ramelor de către Alstom rămâne în continuare să fie supravegheată din punctul de vedere al dificultăților pe lanțurile de aprovizionare cu care se confruntă compania în contextul post-Covid și în legătură cu conflictul ruso-ucrainean”, notează Île-de-France Mobilités în proiectul de achiziție.

Ulterior, o a treia convenție de achiziție va fi supusă aprobării Consiliului Île-de-France Mobilités pentru a completa comenzile pe liniile 8 și 12 și pentru a răspunde necesităților liniilor 3 și 7. Aceste ultime două linii vor urma să fie echipate la orizontul anilor 2031 și 2033, potrivit IDF Mobilités.

Ultimele Articole