miercuri, februarie 12, 2025
spot_img

GALERIE FOTO. Alstom Transport și ARF au semnat contractul de achiziție a până la 37 de trenuri electrice inter-regionale

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat vineri contractul pentru achiziția a 20 de trenuri (până la 37 de unități) și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani. Primul tren va putea intra în circulație la finalul anului 2023.

Valoarea contractului de bază este de aproximativ 263 milioane de euro, fără TVA. Comanda inițială poate fi suplimentată cu alte 17 trenuri, la care se adaugă o perioadă de mentenanță ce poate ajunge la un total de 30 de ani, respectiv durata normată de viață a trenurilor. În acest caz, valoarea contractului poate ajunge la aproximativ 748 de milioane de euro fără TVA.

Contractul a fost semnat de Ștefan Roșeanu, președinte ARF și de Gabriel Stanciu, director general Alstom Transport România, Bulgaria și Republica Moldova.

La eveniment a lipsit Sorin Grindeanu, vice-premier și ministru al Transporturilor, dar au fost prezenți doi secretari de stat din minister, și anume Irinel Scrioșteanu și Ionuț Săvoiu.

Urmărește aici o prezentare a gamei Alstom Coradia Stream.

Fiecare tren va avea în componență 6 vagoane care vor asigura 351 de locuri pe scaune.

Trenurile Coradia Stream – cele mai moderne din gama Alstom, vor putea circula cu o viteză de 160 km/h și vor fi dotate cu zone pentru călătorii cu dizabilități, zone destinate distribuirii automate de bilete și aparate de compostat, zone de bar sau bistro, sisteme de climatizare și conexiune Wi-Fi.

Alte informații

  • Trenurile vor veni într-un ritm de patru unități pe lună, fiind asamblate în Italia. Deocamdată se vor definitiva specificațiile tehnice exacte.
  • Există o problemă a costurilor de fabricație/prețului de vânzare cauzată de explozia prețurilor la materii prime, precum oțelul, cuprul, aluminiul. Una dintre soluțiile identificate este cea a plății trenurilor în euro, astfel fiind evitate costurile de hedging (gen conversia euro-lei la primirea banilor de către România de la UE și apoi conversia lei-euro de către Alstom). Astfel, costurile pot fi reduse cu cel puțin 16%.
  • Există o problemă cu circuitele integrate, existând perioade de așteptare de ordinul lunilor la livrarea celor dedicate componentelor de mare putere ale trenurilor.
  • Trenurile vor avea o disponibilitate de 98%, ceea ce va scuti ARF de întrebări de genul „de ce un anume tren nu a ajuns în gară la ora stabilită?”
  • Trenurile vor fi puse la dispoziția operatorilor care câștigă contracte de servicii publice cu ARF, însă nu în mod gratuit, ci cu plata unor sume/chirii ce vor fi stabilite.
  • Gama livrată României va semăna cu trenurile POP livrate Italiei, mai puțin tensiunile de alimentare ale liniei, mai mari în România.
  • Perioada de mentenanță poate fi extinsă până la 30 de ani, adică va coincide cu durata de viață a trenului.

IN THE SPOTLIGHT

Un an de la moartea lui Octavian Udriște. Prietenia de 65 de ani cu Mihai Marcu

Azi se împlinește un an de când ne-a părăsit inginerul Octavian Udriște, cel care și-a dedicat întreaga carieră transportului pe calea ferată și cu...

Ultimele Articole