sâmbătă, octombrie 12, 2024
spot_img

Alstom și Irish Rail au prezentat modelul unui tren cu baterii

Alstom și Irish Rail au prezentat la Dublin modelul în mărime naturală al unui tren cu baterii care va circula în rețeaua DART+. 

Macheta vagonului X’trapolis DART+ de la Alstom a fost prezentată public la Dublin și demonstrează cum vor arăta trenurile DART+ pe care le vor folosi pasagerii din regiunea metropolitană Dublin. Această primă flotă modernă de trenuri va crește capacitatea de transport, iar ritmul de decarbonizare se va accelera.

Alstom, lider global în domeniul mobilității inteligente și sustenabile, împreună cu operatorul Irish Rail au prezentat o machetă la scară 1:1 a trenului care va circula în rețeaua DART+.

Evenimentul a avut loc la uzina Irish Rail din Dublin, unde această machetă, bazată pe platforma trenului X’trapolis de la Alstom, a oferit publicului o indicație fermă a ceea ce noile trenuri DART+ vor oferi pasagerilor săi.

Alstom a încheiat un acord-cadru pe zece ani cu Irish Rail pentru până la 750 de vagoane noi X’trapolis pentru rețeaua DART din Irlanda, cu comenzi ferme pentru 37 de trenuri X’trapolis cu cinci vagoane, inclusiv un contract de servicii de mentenanță pe 15 ani. 31 dintre trenurile comandate sunt unități electrice multiple alimentate cu baterii (BEMU), în timp ce șase sunt unități electrice multiple (EMU).

Ce va aduce acest tren cu baterii

Noile trenuri vor oferi mai multă capacitate de transport și decarbonizare accentuată pentru comunitatea locală din regiunea metropolitană Dublin. Nick Crossfield, directorul general al Alstom UK și Irlanda, a declarat: „Suntem încântați să putem arăta efectiv noul tren DART+ companiei Irish Rail și publicului irlandez. Trenurile demonstrează intenția Irish Rail de a acționa rapid pentru decarbonizarea rețelei feroviare din Greater Dublin, cea mai populată zonă suburbană din Irlanda. În calitate de lider global în domeniul inovației și furnizor de soluții de mobilitate ecologică, Alstom este la datorie, pentru a ajuta Irlanda să aducă o schimbare majoră pentru cetățenii săi prin intermediul transportului feroviar sustenabil.”

Directorul executiv al Irish Rail, Jim Meade, a declarat: „Mulțumită contribuției clienților și a mecanicilor noștri, precum și a muncii echipelor Irish Rail și Alstom, putem acum să experimentăm cum va fi viitorul transportului pe rețeaua DART+. Exemplarul de vagon pe care îl vedem expus este modern, confortabil și centrat pe client și așteptăm cu nerăbdare ca aceste vagoane să fie utilizate în rețeaua noastră, deservind comunitățile noi și cele existente, pe termen lung.”

DART+ este un program de transformare care va pune transportul feroviar în centrul rețelei de transport sustenabil din Irlanda. Finanțat în cadrul Planului național de dezvoltare de către Autoritatea națională de transport, DART+ este o investiție care va dubla capacitatea și va tripla electrificarea rețelei din zona metropolitană Dublin, facilitând mobilitatea și dezvoltarea sustenabilă pentru a îmbunătăți calitatea vieții în capitală și în comitatele din jur.

Ce le oferă X’trapolis pasagerilor DART+

Trenul modular suburban X’trapolis de la Alstom se bucură de un mare succes, cu peste 6.000 de unități vândute în întreaga lume. Trenurile pentru Dublin sunt special concepute pentru programul DART+.

Fiecare tren DART+ de 82 de metri va avea o capacitate de 550 de pasageri, cu culoare largi de acces, cu podea joasă și o treaptă retractabilă automată pentru a maximiza accesibilitatea pentru toți pasagerii. Printre alte caracteristici se numără zone dedicate bicicliștilor și familiilor, caracteristici îmbunătățite pentru pasageri, cum ar fi facilități de încărcare a telefoanelor mobile amplasate la nivelul umerilor, precum și pentru biciclete și scutere electronice; și sisteme avansate de supraveghere video în tot trenul, pentru a spori siguranța și securitatea clienților și a angajaților. În cadrul programului DART+, rețeaua DART (Dublin Area Rapid Transit) va crește de la 50 km, cât are în prezent, la peste 150 km.

Acordul-cadru pe zece ani permite achiziționarea a până la 750 trenuri electrice/ electrice cu baterii pentru rețeaua DART+. În plus față de flotă, Alstom va furniza o serie de servicii de mentenanță, inclusiv un acord de asistență tehnică și de furnizare de piese de schimb pentru primii 15 ani de funcționare a flotei, va implementa tehnologiile HealthHub și TrainScanner pentru mentenanță predictivă și va furniza trei simulatoare de trenuri pentru a sprijini formarea mecanicilor. Extinderea flotei DART, ca parte a programului DART+, este finanțată de Autoritatea Națională de Transport în cadrul Planului Național de Dezvoltare 2021-2030.

Cele 37 de trenuri cu 31 de unități multiple electrice cu baterii (BEMU) cu cinci vagoane comandate vor putea efectua călătorii de peste 80 de kilometri în afara rețelei electrificate DART, doar cu ajutorul bateriei, eliminând astfel materialul rulant diesel mai vechi de pe liniile neelectrificate. Aceste trenuri X’trapolis vor constitui prima flotă modernă de trenuri cu baterii din Irlanda, contribuind la extinderea eforturilor de reducere a emisiilor de carbon prin intermediul transportului public.

Energia consumată va fi înlocuită prin intermediul unor stații de încărcare rapidă amplasate în anumite stații și prin recuperarea energiei de frânare, în timp ce noile trenuri electrice pe baterii sunt în mișcare.

Alstom este pionierul mobilității sustenabile și inteligente, cu un portofoliu complet de soluții de mobilitate ecologică, inclusiv primul tren pe bază de hidrogen din lume, Coradia iLint, care este deja în serviciul de pasageri în Germania, precum și trenurile electrice cu baterii deja vândute în Germania (Coradia Continental BEMU).

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole