luni, mai 12, 2025

Alstom livrează trenuri Coradia către DB Regio Germania

Alstom, companie importantă în domeniul mobilității inteligente și durabile, furnizează 18 trenuri electrice moderne Coradia Max cu unități multiple pentru DB Regio AG.

Comanda cuprinde nouă trenuri cu trei vagoane și nouă trenuri cu cinci vagoane, care vor începe inițial să funcționeze pe linia expresă regională RE1, foarte populară, între Hamburg și Rostock, în sub-rețeaua Marea Baltică-Alster (OSTA), la schimbarea orarului din decembrie 2027.

În urma electrificării liniei dintre Bad Kleinen și Lübeck și a construirii unei curbe de legătură, trenurile vor circula și până la Lübeck.

Alstom livrează trenuri Coradia

„Schimbarea mobilității în nordul țării prinde viteză. Cu noile noastre trenuri cu două etaje, ajutăm DB Regio să își extindă serviciile de transport de pasageri în landurile Hamburg, Schleswig-Holstein și Mecklenburg-Pomerania de Vest într-un mod durabil și modern”, a declarat Müslüm Yakisan, președintele Alstom Region DACH. „Coradia Max obține rezultate foarte bune în ceea ce privește capacitatea și confortul, oferind cele mai bune argumente pentru o mobilitate mai ecologică pe calea ferată. Pasagerii din nordul Germaniei pot aștepta cu nerăbdare trenuri fiabile, spațioase și fără bariere.”

„Trenul nostru Hanse-Express între Rostock, Schwerin și Hamburg este una dintre cele mai importante linii de salvare din regiune pentru navetiști și excursioniștii de o zi. Suntem încântați că am câștigat licitația și așteptăm cu nerăbdare noile vehicule. Statele federale investesc în trenuri de ultimă generație, în care călătorii vor beneficia, de exemplu, de informații suplimentare pentru pasageri și de zone de lounge. Liniile RE4 Lübeck – Schwerin și RE2 Lübeck – Rostock vor adăuga mai multe servicii la Hanse Express”, spune
Carsten Moll, președintele DB Regio Nord-Est.

„Cu subrețeaua OSTA transfrontalieră a statelor federale, în viitor vor fi achiziționate 18 vehicule noi și moderne. Noile trenuri, care vor avea pentru prima dată designul statului Mecklenburg-Vorpommern la interior și exterior, vor oferi pasagerilor noștri o călătorie plăcută între Marea Baltică și Alster, cu aproximativ 720 de locuri. Cu frecvențe suplimentare și rute noi, creăm o mobilitate mai ecologică, potrivită pentru utilizarea zilnică, care conectează regiunile din nordul Germaniei și regiunea metropolitană Hamburg”, a declarat Daniel Bischof, director general al VMV-Verkehrsgesellschaft Mecklenburg-Vorpommern mbH.

În comparație cu vehiculele utilizate în prezent în Schleswig-Holstein și Hamburg, noile trenuri oferă pasagerilor un număr de locuri cu până la 50% mai mare între Büchen și Hamburg la orele de vârf. În Mecklenburg-Pomerania de Vest, noile linii de la Rostock și Schwerin la Lübeck vor beneficia de trenul cu trei vagoane cu unități multiple, cu un total de 265 de locuri. Trenul cu cinci vagoane cu unități multiple cu două vagoane centrale suplimentare cu etaj va avea un total de 462 de locuri. Trenurile vor fi produse la uzina Alstom din Salzgitter.

Vehiculele au o viteză maximă autorizată de 160 km/h și sunt echipate pentru sistemul european de control al trenurilor (ETCS – European Train Control System) ex works, precum și o combinație de capacitate și confort ridicat. Două înălțimi de acces diferite permit accesul confortabil și fără rampă pentru călătorii cu mobilitate redusă în aproape toate stațiile de pe liniile RE1, RE2 și RE4. Datorită profilului larg al vagonului de la etajul superior, vehiculele oferă, de asemenea, o senzație generoasă de spațiu și o mai mare libertate de mișcare. În plus, Wi-Fi-ul gratuit oferă internet rapid, iar geamurile special tratate asigură o mai bună recepție a telefoanelor mobile în timpul călătoriei.

Combinația dintre vagoanele cu un etaj și cele cu două etaje este marca Coradia Max. Aceasta optimizează capacitatea, flexibilitatea și accesibilitatea. Pasagerii beneficiază de o experiență de călătorie impresionantă la bordul Coradia Max, fie că este vorba de călătorii scurte sau lungi. Peste 500 de trenuri de acest tip au fost comandate în întreaga Europă.

IN THE SPOTLIGHT

Primul tren regional electric construit de PESA pentru România va fi prezentat în premieră absolută la Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant

Primul tren regional electric construit de PESA Polonia pentru România va fi prezentat în premieră absolută la Oradea, în cadrul Conferinței de Material Rulant,...

Ultimele Articole