spot_img
vineri, august 12, 2022
spot_img

Alstom finalizeaza primul proiect de semnalizare in Serbia, optimizand astfel si conexiunea catre Romania

Alstom-Serbia_20170321---smartlock---800x450Compania franceză Alstom, în colaborare cu Institutul Sârb Mihajlo Pupin, a livrat Căilor Ferate Sârbe cea mai nouă tehnologie de semnalizare interlocking. Proiectul a fost solicitat de către RZD Internațional, filială a Căilor Ferate Ruse.

Cu opt din cele 17 linii dedicate exclusiv transportului de marfă, Pancevo este una dintre cele mai mari stații de cale ferată din Serbia. Modernizarea acesteia reprezintă un prim pas dintr-un proiect ambițios ce vizează refacerea unui număr de 20 kilometri de cale ferată ce leagă Pancevo de Belgrad, în scopul de a asigura un trafic sporit de navetiști între cele două orașe precum și optimizarea conexiunii internaționale către România. În prezent, 60 de trenuri de marfă și pasageri circulă zilnic pe această linie și se estimează că numărul acestora va crește la 136 trenuri zilnic până în 2020.

”Suntem extrem de mândri de faptul că am reușit să livrăm acest proiect inovator în doar 20 de luni, alături de partenerul nostru local, Institutul Mihajlo Pupin. Acesta este printre primele proiecte de implementare a unui sistem modern de semnalizare interlocking în Serbia, acolo unde regulile privind semnalizarea și operarea pe căile ferate sunt foarte diferite de alte state europene”, a precizat Gabriel Stanciu, Director General Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.

Pentru acest proiect, Alstom a instalat soluția proprie de interlocking, Smartlock 400. Implementate în peste 25 de țări, cu norme diferite în ceea ce privește semnalizarea, printre care se numără Italia, Danemara, Turcia și România, componentele Smartlock pot coordona până la 1.400 de rute. Smartlock 400, cea mai nouă versiune din gama Smartlock, asigură o interfață directă cu aparatele de cale, fără să mai fie nevoie de relee intermediare. Acest lucru facilitează considerabil reducerea timpului de reacție precum și minimizarea efectelor negative asupra aparatelor de cale. Soluția Smartlock 400 asigură, de asemenea și minimizarea costurile legate de mentenanță.

Proiectul din Serbia integrează soluția Alstom Smartlock 400 cu noul echipament dezvoltat de către Institutul Mihajlo Pupin, nefolosit până acum la scară industrială. Soluția a devenit însă operațională după derularea mai multor teste amănunțite.

25 de specialiști din cadrul Alstom au fost implicați în proiectarea și implementarea acestui contract. Echipa Alstom din România a fost responsabilă de asistență tehnică și asigurarea managementului de proiect în timp ce echipa din Bologna (Italia) a livrat produsele necesare și a contribuit la coordonarea proiectului. De asemenea, echipa Alstom din România a asigurat trainingul pentru cei peste 25 de angajați ai operatorului feroviar sârb, pentru utilizarea acestor soluții moderne.

Ultimele Articole