Alstom a finalizat cu succes instalarea sistemului european de control al trenurilor (ETCS) de nivel 1 pe ruta feroviară Dundalk – Greystones, marcând o etapă importantă în modernizarea sistemului feroviar irlandez.
În prezent, acest proiect este supus aprobărilor de siguranță din partea Iarnród Éireann și a Comisiei pentru reglementare feroviară. Odată devenit operațional, va sprijini introducerea flotei irlandeze de nouă generație pentru rețeaua DART+.
Întinzându-se pe aproximativ 120 km, acest sistem de suprapunere integrează noi caracteristici de siguranță și o interoperabilitate îmbunătățită în întreaga rețea DART (Dublin Area Rapid Transit) și dincolo de aceasta, de la Dundalk în nord la Greystones în sud.
Proiectul, care a sprijinit peste 50 de roluri la nivel global – de la etapa de proiectare la începutul anului 2022 până la testarea la fața locului la sfârșitul anului 2024 – reprezintă una dintre cele mai mari instalații ETCS de nivel 1 din Europa. Realizată în parteneriat cu Iarnród Éireann (Irish Rail), această realizare întărește angajamentul Alstom de a furniza soluții feroviare fiabile, eficiente și sigure, adaptate nevoilor Irlandei.
Finalizarea instalării ETCS L1 pe calea ferată Dundalk – Greystones este „o dovadă a expertizei noastre tehnice și a angajamentului de a spori siguranța și eficiența transportului feroviar în Irlanda. Această realizare istorică pune bazele viitorului transportului feroviar irlandez, asigurând un transport mai sigur, mai inteligent și mai ecologic pentru pasageri”, a declarat Piers Wood, director general pentru Irlanda la Alstom.Element central al viitorului digital al căilor ferate, ETCS este un standard de control al trenurilor, bazat pe echipamente în cabină capabile să supravegheze circulația trenurilor, inclusiv oprirea trenului. Informațiile sunt primite de la balizele amplasate între șine, dintre care peste 1.200 au fost instalate în cadrul lucrărilor între Dundalk și Greystones.
Echipamentele, inclusiv 337 de semnale, au fost furnizate din portofoliul Alstom de echipamente de cale dovedite la nivel mondial, cu peste 450 de unități electronice de linie Micro-Coder (LEU) suprapuse peste echipamentele vechi pentru a oferi o siguranță sporită și a minimiza perturbările.
Toate echipamentele au fost configurate, instalate și testate într-un an, între octombrie 2024 și noiembrie 2024. Un tren IÉ 22000 Class – 22001 – a fost echipat ca tren de încercare. Siguranța a fost primordială pe tot parcursul proiectului, care a fost finalizat fără niciun incident cu pierdere de timp (LTI).
Pentru programul DART+, Irish Rail a atribuit Alstom un acord-cadru pe zece ani pentru livrarea a până la 750 de vagoane noi, cu comenzi ferme pentru 37 de trenuri X’trapolis cu cinci vagoane, inclusiv un contract de servicii de asistență pe 15 ani.
Fabricate în prezent la fabrica Alstom din Chorzów, lângă Katowice, în Polonia, 31 dintre trenurile comandate sunt unități multiple electrice cu baterii (BEMU), în timp ce șase sunt unități multiple electrice (EMU). Primul tren din flotă a ajuns la Dublin în noiembrie 2024, unde este supus testelor înainte de a intra în serviciu anul viitor.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com