Alstom finalizeaza cea mai puternica locomotiva electrica a sa fabricata in India

Alstom a anuntat finalizarea primei sale locomotive 100% electrica produsa la fabrica din Madhepura, Statul Bihar, conform programului. Facilitatea este un joint-venture intre Alstom (74%) si Caile Ferate Indiene (26%).
Datorita celor 12.000 de cai putere, fiecare locomotiva cu sectiune dubla, apartinand familiei de locomotive Prima dezvoltata de Alstom, are o capacitate de tractiune de 6.000 de tone si o viteza de 120 km/h, permitand o miscare mai rapida si mai sigura a trenurilor de marfa prin tara, reducand astfel congestia pentru serviciile de transport pasageri si marfa. Dotate cu tehnologia de propulsie IGBT, aceste locomotive raspund standardelor indiene privind transportul de marfa si sunt capabile sa faca fata temperaturilor ridicate si conditiilor grele de operare din India. Locomotivele au fost dezvoltate cu ajutorul a sase fabrici Alstom din Franta – Belfort pentru primele 6 carcase si Ornans pentru motoare, Tarbes pentru tractiune, Le Creusot pentru boghiuri, Villeurbanne pentru sistemele de monitorizare si control al trenurilor si Saint-Ouen pentru partea de design.
„Acest proiect este un exemplu edificator al devotamentului companiei Alstom fata de strategia <<Fabricat in India>>. Dincolo de crearea a sute de joburi, am creat un lant de furnizare localizat pentru acest proiect, 90% dintre componentele prototipului avand surse locale”, a declarat Henri-Poupart Lafarge, Presedinte si CEO, Alstom.
Prima locomotiva face parte dintr-o comanda de 3,5 miliarde de euro semnata in 2015 pentru 800 de locomotive electrice cu sectiune dubla. Acest acord ramane cea mai mare Investitie Straina Directa din sectorul feroviar pana la aceasta data si are un rol strategic in crearea unui efect multiplicator asupra economiei. Contractul este si unul dintre cele mai mari contracte din istoria companiei Alstom.
Conform obiectivului guvernului si al Cailor Ferate Indiene privind electrificarea intregii retele si mobilitatea durabila, aceste noi locomotive nu vor reduce doar costurile de operare pentru compania de cale ferata, ci si emisiile de gaze cu efect de sera.
Prima faza de constructie a fabricii de locomotive electrice din Madhepura si a depoului din Saharanpur este finalizata, iar lucrarile avanseaza in functie de termenii de finalizare contractuali.