Alstom SA a declarat luni că este în discuții cu Bombardier Inc. pentru a achiziționa divizia feroviară a companiei, în timp ce publicația Wall Street Journal a informat că s-a ajuns la o tranzacție preliminară de peste 7 miliarde de dolari.
Producătorul francez de trenuri a declarat că discuțiile pentru achiziția Bombardier Transport sunt în derulare, deși nu a fost luată nicio decizie finală.
Anunțul vine la un an după ce Uniunea Europeană a blocat o fuziune între unitățile feroviare ale Siemens AG și Alstom, pe fondul îngrijorării că înțelegerea ar fi îngreunat concurența în cadrul UE, ducând la prețuri mai mari pentru sistemele de semnalizare și la următoarea generație de trenuri de mare viteză.
Analiștii băncii americane Citi au declarat luna trecută că o înțelegere între Alstom și Bombardier ar avea mai puține zone de suprapunere decât acordul Alstom-Siemens, adăugând totuși că afacerea va fi puternic analizată, în special efectele asupra pieței materialului rulant cu viteză mai mică.
„Orice înțelegere bazată pe premisa protecției împotriva concurenței din China ar fi încă foarte examinată, în opinia noastră, având în vedere afirmația anterioară a Comisiei Europene că „nu există nicio perspectivă de intrare a chinezilor pe piața europeană în viitorul previzibil „, au spus analiștii Citi.
La București însă gigantul chinez CRRC a fost cât pe aici să câștige o licitație de nu mai puțin de un miliard de euro pentru 40 de rame electrice, infirmând astfel liniștea comisarilor europen. Licitația este în contestare în urma plângerilor depuse de Alstom și Siemens.
Acordul este de așteptat să depășească jumătatea datoriei curente de Bombardier, cifrată la nouă miliarde de dolari și să-și micșoreze în mod dramatic cifra de afaceri după probleme de producție și întârzieri la livrarea comenzilor.
Analiștii Deutsche Bank au spus luna trecută că o înțelegere între Alstom și Bombardier ar fi mai puțin strategică decât fuzionarea cu Siemens. (D.C.)