Alstom a semnat un acord cu KTZ (compania de cale ferata din Kazahstan) pentru a achizitiona o cota de 25% in cadrul joint-venture-ului EKZ. Dupa aprobarea acordului de catre autoritatile relevante, Alstom va avea o cota totala de 75%. Acordul a fost semnat de Maksat Kabashev, Vicepresedinte Strategie, KTZ, si Didier Pfleger, Vicepresedinte Alstom pentru Estul Mijlociu si Africa.
Tranzactia reprezinta un punct important al modernizarii sistemului feroviar din Kazahstan si vine in urma semnarii unui memorandum de intelegere (in decembrie) in Astana cu privire la modernizarea sistemului de semnalizare in 25 de statii feroviare din tara. Memorandumul de intelegere a fost semnat de Henri Poupart-Lafarge, Presedintele Alstom, si Kanat Alpysbayev, Presedintele KTZ.
Alstom a intrat pe piata feroviara din Kazahstan in iunie 2010, alaturi de partenerul rus Transmashholding (TMH), facand parte din fondatorii fabricii EKZ pentru constructia de locomotive pentru piata din Kazahstan.
Joint-venture-ul a fost detinut de Alstom (25%), TMH (25%) si Caile Ferate din Kazahstan (50%). Alstom, EKZ, TMH si KTZ au semnat un contract pentru livrarea a 200 de locomotive Prima T8 (KZ8A) si a 95 de locomotive Prima M4 (KZ4A). Fabrica a fost inaugurata in 2012. In 2016, Alstom a cumparat un alt pachet de 25% in cadrul KTZ. In prezent, locomotivele de marfa sunt asamblate in cadrul EKZ, iar asamblarea completa a locomotivelor de calatori va fi lansata la inceputul lui 2018.
„Prin cresterea cotei Alstom in cadrul EKZ, ne demonstram increderea in atractivitatea pietei din Kazahstan si contribuim la dezvoltarea expertizei si a calificarilor locale pentru a aborda nu doar nevoile Kazahstanului, dar si pe cele regionale”, a declarat Didier Pfleger.