spot_img
luni, august 15, 2022
spot_img

Alstom contestă rezultatul licitației Timișoara Est – Ronaț Triaj, câștigată de Astaldi

Compania Alstom a depus vineri o nouă contestație pe sectorul de cale ferată Caransebeș – Arad, de data aceasta pentru lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj (zece km nord de Timișoara).

Contestația este depusă la câteva zile după ce CFR SA a desemnat câștigătoare a licitației compania/asocierea Webuild SpA (ex Astaldi, Salini Impregilo).

Cauzele contestației nu sunt cunoscute, căci contestația este secretizată după modelul celei privind lotul 1.

Cel mai probabil însă, Alstom, companie cu un portofoliu impresionant de lucrări feroviare derulate în întreaga lume, a fost, surpinzător, descalificată.

Este neclar de ce contestațiile sunt secretizate. CFR SA spune că secretizarea este o consecință a faptului că ofertantul a declarat confidențială oferta sa și că această contestație privește componenta tehnică a ofertei.

Citește aici despre prima contestație depusă de Alstom.

Explicațiile secretizării

Având în vedere conținutul contestației, care se referă la propunerea tehnică a Asocierii RailWorks, și, în conformitate cu prevederile Legii nr.99/2016, Articolul 70, alin.(1), entitatea contractantă are obligaţia de a nu dezvălui informaţiile, din propunerea tehnică, dovedite de aceştia ca fiind confidenţiale. În consecință, contestația nu poate fi pusă la dispoziție, în integralitatea sa (…) Ofertantul a declarat confidențială propunerea sa tehnică, iar în conformitate cu prevederile Articolului 19 alin.(3) din Legea nr.101/2016 (3) (…) Consultarea documentelor confidenţiale din oferte este permisă numai cu acordul scris al respectivilor ofertanţi.”

Tronsonul face parte din obiectivul de investiții “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/oră pentru trenurile de călători şi 120 km/oră pentru trenurile de marfă.

Oferta financiară depusă de Asocierea Webuild SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timișoara – Arad Lot 3, în valoare de 1.440.433.361,02 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

WEBUILD este succesoare fostelor companii italiene Salini-Impregilo și Astaldi.

Trei ani și jumătate pentru nici 14 km de linie ferată

Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care: 42 de luni (trei ani și jumătate) pentru proiectare și execuția lucrărilor, 60 de luni reprezentând perioada de garanție a obiectivului.

Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr. D (13,86 km), de la km 568+399, al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la stația Timișoara Nord, după care se continuă pe linia CF Timișoara – Arad (indicativ 218), de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D). Lungimea traseului este de 13,86 km, de la intrarea în cap X stația Timișoara Est, până la semnal cap Y, din Ronaț Triaj Gr.D.

Ultimele Articole