vineri, octombrie 4, 2024
spot_img

Alstom contestă a doua oară la Curtea de Apel licitația de trenuri inter-regionale

Producătorul francez a deschis a doua oară zilele trecute o acțiune judecătorească la licitația de trenuri interregionale RE-IR2.

Potrivit portalului instanțelor de judecată acțiunea a fost deschisă cu o săptămână în urmă împotriva deciziei CNSC 2344 din 2024. Prima înfățișare este programată pentru data de 2 octombrie.

Licitația de trenuri interregionale retrimisă la Curtea de Apel

Decizia contestată de Alstom a respins cele două capete de cerere ale producătorului, și anume anularea adresei de comunicare a rezultatului procedurii și obligarea autorității contractante de a constata caracterul inadmisibil al ofertei producătorului polonez PESA.

Prima dată Alstom a  pierdut procedura la ARF și la CNSC, dar a câștigat la Curtea de Apel. Instituția judecătorească a obligat ARF să reevalueze ofertele. În urma acestei reexaminări, ARF a desemnat câștigătoare tot propunerea PESA. Contestația Alstom la CNSC a fost pierdută (iar acum Alstom s-a adresat Curții de Apel după cum am arătat).

Termen de livrare, decembrie 2025

Potrivit informațiilor furnizate anterior de ARF, termenul de livrare al primei rame este de 24 de luni de la semnarea contractului. Ramele electrice sunt compuse din trei vagoane și asigură 191 de locuri pe scaune. Unitățile sunt prevăzute cu sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și nivel 2, precum și cu sistemul național PZB90.

Din punct de vedere al confortului pasagerilor, ramele dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, o zonă bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, cu două amplasamente conform standardelor în vigoare, precum și de o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat.

Materialul rulant achiziţionat de către ARF în cadrul acestui proiect se pune la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători în cadrul CSP 2022-2032, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat, pe următoarele rute de circulație: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani -Iași/Suceava; Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați – Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) – București – Ciulnița – Călărași.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova – Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării implică și următoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole