Govia Thameslink Railway (GTR) și Alstom au semnat un contract de modificare în valoare de 24,5 milioane de lire sterline (29,3 milioane de euro) pentru a ajuta la reactivarea unei flote de 30 de trenuri de clasă 379 (trenuri Electrostar).
Ca parte a contractului de modificare în cadrul actualului acord de asistență tehnică și furnizare de piese de schimb (TSSSA), Alstom a furnizat atât asistență tehnică de inginerie, cât și asistență tehnică pe tren pentru a se asigura că primele unități pot intra în serviciu cât mai curând posibil. Reactivarea acestora subliniază încrederea tot mai mare în transportul feroviar după pandemie și concentrarea industriei pe furnizarea de servicii fiabile, axate pe pasageri.
Trenurile din clasa 379 sunt, de asemenea, prima flotă GTR care utilizează platforma web HealthHub de la Alstom, care analizează și afișează toate datele capturate de tren. La fiecare 30 de secunde, un tren trimite date cu privire la peste 200 de parametri – de la viteza trenului la temperatura din interiorul vagoanelor, până la coordonatele GPS care indică locația sa. Acest lucru oferă o monitorizare în timp real care alertează echipa dacă există ceva în neregulă cu trenul sau suporturi pentru a preveni producerea unor incidente în viitor.
Trenurile Electrostar vor fi utilizate de cea mai mare franciză feroviară din Regatul Unit pe rețeaua Great Northern, care leagă Londra King’s Cross de Cambridge, Peterborough și King’s Lynn. Flota a fost achiziționată de Porterbrook de la Akiem în martie 2024.
Primele două unități cu patru vagoane (numerele 379002 și 022) au intrat în serviciu la 10 februarie și vor fi utilizate inițial pe o serie de servicii Great Northern către și de la Letchworth Garden City.
„Aceste trenuri suplimentare pe care am început să le punem în circulație sunt o demonstrație reală a faptului că GTR colaborează cu parteneri din întreaga industrie feroviară pentru a oferi pasagerilor servicii suplimentare și călătorii mai bune”, a declarat Steve Lammin, director de inginerie la Govia Thameslink Railway.
TSSSA original a fost semnat între Alstom și GTR în octombrie 2022 pentru aproximativ 256 de milioane de lire sterline (306,6 milioane de euro), cu o durată care se aliniază cu durata contractului feroviar național al operatorului.
Cele 30 de EMU-uri de patru vagoane din clasa 379 au fost construite de Alstom la uzinele sale din Derby Litchurch Lane între 2010 și 2011 și au deservit inițial pasagerii între Londra Liverpool Street și Kings Lynn via Aeroportul Stansted și Cambridge până în 2022. În cadrul GTR, trenurile vor pleca acum de la depoul Hornsey.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com