Metro de Madrid a semnat un contract cu Alstom pentru modernizarea sistemului de semnalizare de pe linia 6 , devenind astfel prima linie de metrou fără conductor din Madrid.
Contractul include proiectarea, ingineria, instalarea și punerea în funcțiune a noului sistem de semnalizare și a interblocajelor electronice necesare pentru modernizarea sistemului actual de control al trenurilor bazat pe comunicații (CBTC), de la operarea semiautomată de grad de automatizare 2 (GoA2) la operarea de grad de automatizare 4 (GoA4), care permite operarea complet autonomă și fără șofer. Proiectul va implementa, de asemenea, un nou sistem de supraveghere automată a trenurilor (ATS) pentru a îmbunătăți monitorizarea și controlul trenurilor.
Alstom va instala noul sistem de semnalizare Urbalis CBTC care va îmbunătăți siguranța, fiabilitatea și capacitatea liniei. Această tehnologie va permite, de asemenea, creșterea frecvențelor și îmbunătățirea eficienței trenurilor, reducând consumul lor de energie.
„Suntem recunoscători Metro de Madrid pentru încrederea acordată echipei noastre și Centrului nostru de excelență în semnalizare feroviară din Madrid pentru a executa acest proiect emblematic care va transforma și moderniza sistemul de metrou din Madrid. Acest contract ne întărește angajamentul de a îmbunătăți mobilitatea pentru locuitorii și vizitatorii Madridului, prin implementarea tehnologiei de ultimă generație și a inovării continue”, a declarat Leopoldo Maestu, director general Alstom pentru Spania și Portugalia.
Centrul de Excelență în Semnalizare Feroviară Alstom din Madrid are peste 800 de angajați experți în mobilitate digitală, fiind o referință globală în tehnologiile de semnalizare și siguranță pentru liniile urbane și principale.
Linia circulară de 23,5 km deservită de 28 de stații este renumită ca fiind una dintre cele mai aglomerate din oraș, deservind aproape 400.000 de pasageri zilnic și conectând întreaga rețea de metrou. Modernizarea către o linie de metrou complet fără șofer reprezintă un progres notabil în transportul urban din Madrid, îmbunătățind experiența zilnică de călătorie pentru mii de rezidenți și vizitatori și aducând modernizare, reziliență și economii de energie în inima rețelei de metrou.
Alstom a fost un partener strategic al Metro de Madrid timp de peste 50 de ani, furnizând primul sistem de semnalizare CBTC pentru liniile 1 și 6 șifurnizând o parte semnificativă a interblocajelor din rețeaua de metrou. În plus, Alstom a furnizat 85% din sistemele de tracțiune ale flotei, care au fost fabricate la centrul său industrial din Trápaga (Bizkaia).