Alstom ajunge la a doua stație de alimentare cu hidrogen a trenurilor din Germania

27 octombrie 2020

Aceasta va fi realizată în landul german Hessa, fiind destinată trenurilor din regiune. Stația va intra în exploatare anul viitor.

trenuri cu hidrogen în Austria

Stația de alimentare care urmează să fie construită pe parcursul următoarelor luni în Industriepark Höchst este prima stație de alimentare cu hidrogen pentru trenurile de călătorie din Hessa și cea de-a doua pe plan global, această stație urmând să alimenteze cu hidrogen cea mai mare flotă de trenuri cu celule de combustie din lume, începând cu luna decembrie 2022.

Semnalul de start pentru acest proiect a fost dat luni, 26 octombrie, într-o ceremonie la care au mai fost prezenți directorul executiv al RMV, Knut Ringat, Jörg Nikutta, director executiv al Alstom Germania și Austria, și Joachim Kreysing, director executiv al Infraserv Höchst, operatorul parcului industrial. Alstom furnizează trenurile cu celule de combustie pe care RMV le va utiliza, în timp ce Infraserv Höchst, operatorul parcului industrial, va construi și va opera stația de alimentare.

RMV: Record mondial deținut prin flota sa cu celule de combustie

Pentru asocierea din domeniul transportului Rin-Main, proiectul prezintă o semnificație deosebită. „Prin intermediul trenurilor cu celule de combustie realizate de Alstom, vom deschide un nou capitol al mobilității fără emisii în cadrul RMV,” a spus directorul executiv al RMV, Knut Ringat, la ceremonia de inaugurare. „Cu ajutorul celor 27 de vehicule, stabilim un record mondial: Niciunde în lume nu există, în prezent, o flotă cu celule de combustie atât de extinsă, în transportul public local“. Ringat a lăudat cooperarea excelentă dintre producătorul de material rulant Alstom și Infraserv Höchst: „Sunt încântat să vă anunț că avem capacitatea de a finaliza acest proiect gigantic, la timp și cu încadrare în bugetul stabilit.“ Valoarea comenzii totale este de 500 de milioane de euro.

Trenurile cu hidrogen „Coradia iLint” ale Alstom se pot deplasa o zi întreagă în rețeaua RMV în limita unei autonomii de 1.000 de kilometri și vor înlocui locomotivele alimentate cu diesel, comandate de sucursala Fahma aparținând RMV, pe liniile RB 11 (Frankfurt-Höchst – Bad Soden), RB12 (Frankfurt-Königstein), RB15 (Frankfurt – Bad Homburg – Brandoberndorf) și RB16 (Friedrichsdorf – Friedberg). Primul tren de călători din lume alimentat cu celule de combustie de hidrogen operează fără niciun fel de emisii, este silențios și emite doar vapori de apă și condens.

Infraserv Höchst: Dedicați tehnologiei cu hidrogen și celule de combustie

Infraserv Höchst, societatea de operare a Industriepark Höchst, care are o suprafață de 4,6 kilometri pătrați, a activat în sectorul tehnologiilor cu hidrogen și celule de combustie de mai mulți ani. Prima stație de alimentare cu hidrogen pentru autovehicule a fost pusă în funcțiune în anul 2006.

Rhein-Main-Verkehrsverbund (RMV) este una dintre cele mai mari asocieri din domeniul transportului din Germania. Coordonează și organizează traficul regional de autobuze și feroviar pe o suprafață aproximativă de 14.000 de kilometri pătrați. Aceasta reprezintă în jur de două treimi din suprafața statului Hessa. În jur de 5 milioane de persoane locuiesc în zona acoperită de rețea. Dacă includem și locuitorii zonelor tarifare de tranzitare, cifra se ridică la 6,7 milioane. Rețeaua a fost lansată în 1995 și, din acel moment, din ce în ce mai multe persoane au ales RMV: 805 milioane de pasageri au călătorit în rețea, în anul care s-a încheiat.

Alstom oferă o gamă completă de echipamente și servicii, de la trenuri de mare viteză, metrouri, tramvaie și autobuze electrice, la sisteme integrate, servicii personalizate, infrastructură, controlul traficului și soluții de mobilitate digitale. Alstom a întregistrat vânzări în valoare de 8,2 miliarde de euro și avea comenzi înregistrate în valoare de 9,9 miliarde de euro, pentru anul fiscal 2019/20. Alstom activează în peste 60 de țări și are peste 38.900 de angajați.

Coradia iLint este primul tren de călători din lume alimentat cu hidrogen, care generează energie electrică pentru propulsie. Acest tren cu zero emisii este silențios și emite doar vapori de apă și apă în stare de condens. Prezintă mai multe inovații diferite: conversie în energie curată, stocare flexibilă de energie în baterii și gestionarea inteligentă a puterii motoare și energiei disponibile. Proiectat special pentru utilizarea pe linii neelectrificate, susține operarea curată și sustenabilă a trenurilor. (D.C.)