SNCF Voyageurs a comandat de la Alstom 35 de trenuri RER NG suplimentare pentru linia RER E de pe rețeaua Île-de-France Mobilités.
Contractul în valoare de 520 de milioane de euro a fost finanțat în întregime de Île-de-France Mobilités. Comanda face parte din acordul-cadru semnat în 2017 între SNCF Voyageurs și Alstom. Tranșa fermă include furnizarea a 71 de trenuri RER NG, iar alte 60 de trenuri au fost comandate în 2023. Până în prezent, au fost comandate 166 de RER NG, dintre care 130 pentru RER E și 36 pentru RER D.
Din noiembrie 2023, primele trenuri RER NG au fost puse treptat în funcțiune pe linia RER E. Acestea urmează să fie puse în funcțiune pe linia RER D până la sfârșitul anului 2024.
RER „Noua Generație” este un material rulant cu două etaje destinat liniilor RER D și RER E exploatate de Transilien SNCF Voyageurs în numele Île-de-France Mobilités, pentru a îmbunătăți confortul și regularitatea călătorilor pe aceste linii.
Acest tren a fost proiectat, atât în ceea ce privește arhitectura, cât și designul interior, pentru a optimiza capacitatea și fluxul de călători. Datorită unei arhitecturi „boa” complet deschise și a ușilor largi, acesta permite pasagerilor să intre și să iasă cu ușurință și oferă trei zone de călătorie distincte. În fiecare dintre vagoanele de capăt, platformele permit pasagerilor în scaune cu rotile accesul direct și rapid la zonele lor dedicate.
RER NG oferă un nivel ridicat de confort, cu aer condiționat, iluminare LED adaptată fiecărui moment al călătoriei, prize USB și numeroase ecrane care oferă pasagerilor acces rapid la diverse informații privind transportul. O atenție deosebită a fost acordată și scaunelor. Garnitura de 6 vagoane cu o lungime de 112 m are o capacitate maximă de 1.563 de pasageri, dintre care 501 locuri.
RER NG are opt boghiuri motoare, care oferă performanțe mai bune de accelerare și decelerare decât generațiile anterioare de echipamente, un avantaj incontestabil pentru exploatare. Trenul poate circula la o viteză maximă de 140 km/h.