Alstom a inregistrat comenzi de 12 mld euro

In perioada 1 aprilie 2018 – 31 martie 2019, Alstom a inregistrat comenzi in valoare de 12,1 miliarde de euro, reprezentand o crestere de 69% comparativ cu anul financiar 2017/2018, atunci cand valoarea totala a comenzilor primite a fost de 7,18 miliarde de euro. Alstom a inregistrat o noua crestere record a comenzilor primite in valoare de 40,5 miliarde de euro, reprezentand o crestere de 15% comparativ cu anul financiar 2017/2018, atunci cand valoarea comenzilor primite a atins 35,2 miliarde de euro. Valoarea actuala a comenzilor primite ofera o imagine reala a viitoarelor vanzari, spun reprezentantii companiei.
Din punct de vedere geografic, Europa a avut cea mai mare contributie la valoarea comenzilor, 60%, acestea insumand 7.33 miliarde de euro, urmata de America, cu o contributie de 18% si comenzi in valoare de 2,15 miliarde de euro. Regiunea Asia / Pacific a avut o contributie de 12% cu o valoare a comenzilor de 12%, in vreme ce regiunea Estul Mijlociu / Africa a avut o contributie de 10% (1,18 miliarde de euro).
In ceea ce priveste produsele, materialul rulant a avut cea mai mare contributie la comenzile companiei Alstom, cu 50% sau 6 miliarde de euro. Serviciile au fost pe locul al doilea cu o contributie de 26% (3,14 miliarde de euro), urmate de segmentul de semnalizare cu 13% (1,52 miliarde de euro) si sisteme, cu 11% (1,36 miliarde de euro).
Vanzarile companiei Alstom au insumat 8,1 miliarde de euro, reprezentand o crestere de 10%. Valoarea ajustata a EBIT a crescut la 570 de milioane de euro, cu 44% mai mult ca anul trecut, ducand la o valoarea ajustata a marjei EBIT de 7,1%. Venitul net (cota Grupului) s-a ridicat la 681 milioane de euro comparativ cu valoarea de anul trecut de 365 de milioane de euro, inclusiv venitul net exceptional obtinut din operatiuni discontinue in valoare de 248 de milioane de euro.
Segmentul de material rulant a avut cea mai mare contributie la vanzarile companiei Alstom, de 43%, insumand 3,44 miliarde de euro, urmate de segmentul sistemelor cu 22% (1,76 de miliarde de euro), servicii, cu 19% (1,55 miliarde de euro) si semnalizare cu 16% (1,3 miliarde de euro). Semnalizarea, sistemele si serviciile au reprezentat 57% din vanzari in 2018/2019. Vanzarile de sisteme au crescut cu aprox. 16% odata cu evolutia proiectelor de sisteme urbane in Estul Mijlociu si cu metroul din Panama din America de Sud. Vanzarile de servicii au insumat 1,6 miliarde de euro cu o contributie notabila a contractelor pe termen lung din Marea Britanie si Italia. Vanzarile de sisteme de semnalizare au insumat 1,3 miliarde de euro, cu o activitate mai scazuta in Marea Britanie si Brazilia. Vanzarile de material rulant au insumat 3,4 miliarde de euro odata cu livrarile de trenuri regionale si de mare viteza in Europa si cu intensificarea proiectului Amtrak in SUA.
In ceea ce priveste destinatia, Europa se claseaza pe primul loc in vanzarile Alstom, cu 51% (4 miliarde de euro), urmata de Estul Mijlociu / Africa cu 20% (1,62 miliarde de euro), America, cu 18% (1,47 de miliarde de euro) si Asia / Pacific cu 11% (921 milioane de euro).