joi, iulie 11, 2024
spot_img

Al patrulea contract de construcție pentru Rail Baltica în Estonia

Tariston a obținut contractul pentru construcția tronsonului Rail Baltica Hagudi-Alu de 7 km în orașul Rapla, inclusiv construcția terasamentului, împreună cu instalațiile și infrastructura aferente. Contractul de construcție pentru secțiunea Hagudi-Alu are o valoare de 30,59 milioane de euro fără TVA. Lucrările sunt programate să înceapă în toamna acestui an și urmează să fie finalizate până la sfârșitul anului 2027.
Contractul include, de asemenea, construcția tunelurilor pentru vite Hagudi Nord și Hagudi Sud, a drumurilor de acces și de întreținere necesare și a barierelor fonice.
„Una dintre cele mai mari provocări pe acest tronson vor fi lucrările de construcție în mlaștina Hagudi, unde antreprenorul va trebui să construiască o structură de beton de peste 600 de metri pentru linia de cale ferată în condiții dificile, cu perturbări minime ale mediului”, a declarat Rašid Pulatov, Chief Technical Officer (CTO) al Rail Baltic Estonia.
Pe secțiunea Hagudi – Alu, ecoductul Kalevi și viaductul Sikeldi au fost deja finalizate, iar viaductele Kuku și Seli-Koigi-Alu urmează să fie finalizate în iulie. Viaductul Alu și tunelul pentru animale Sikeldi sunt în construcție pe această secțiune.
Secțiunea Hagudi-Alu a Rail Baltica este al patrulea contract de construcție a liniei principale atribuit în 2024 de Rail Baltic Estonia, cu o lungime totală de 30 km și o valoare de 172 de milioane de euro.
Pe lângă cel mai recent contract, „licitațiile de construcție sunt în faza finală pentru alți 45 km și continuăm să avansăm conform programului, astfel încât, până la sfârșitul anului, lucrările de construcție vor fi în curs pe mai mult de 70 km, sau o treime din traseul feroviar estonian”, a declarat Taavi Laja, membru al Consiliului de Administrație al Rail Baltic Estonia.
În ianuarie 2024, Rail Baltica Estonia a semnat cu ofertanții comuni AS TREV-2 Grupp și AllSpark un contract de construcție pentru prima secțiune a liniei principale a căii ferate de mare viteză din Estonia.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole