Akiem și Lineas au anunțat reînnoirea parteneriatului pe mai mulți ani, consolidând colaborarea de lungă durată menită să sprijine transferul modal de la transportul rutier la transportul feroviar de marfă în Europa. Noile contracte de închiriere, valabile până în 2030, acoperă utilizarea în continuare a locomotivelor Prima de la Alstom, atât modelele electrice, cât și cele diesel.
Acordul reînnoit se bazează pe o relație de 15 ani între cele două companii și reflectă angajamentul comun al acestora de a reduce emisiile de carbon și de a diminua congestia prin soluții de transport feroviar de marfă. În conformitate cu noile condiții, Lineas va crește numărul de locomotive închiriate de la Akiem de la 32 la 39 de unități, inclusiv locomotive Prima BB27000, BB37000 și BB75000.
Sprijinirea unei rețele de transport de marfă mai ecologice
Transportul feroviar de marfă este recunoscut pe scară largă ca o alternativă mai durabilă la transportul rutier, care contribuie în prezent cu aproximativ 10% la emisiile de CO₂ ale Europei și cu 13% la cele ale Franței, potrivit cifrelor ADEME. Având în vedere că volumul transportului de marfă în Europa este estimat să crească cu 30% până în 2030, presiunea de a trece de la transportul rutier la cel feroviar a devenit mai urgentă.
Lineas, cel mai mare operator privat de transport feroviar de marfă din Europa, plasează transferul modal în centrul operațiunilor sale. Cu o rețea feroviară extinsă și servicii zilnice pe tot continentul, Lineas oferă soluții de transport de marfă rapide, fiabile și ecologice. Continuarea leasingului locomotivelor Akiem susține această misiune, permițând operațiuni de transport de marfă atât electrificate, cât și neelectrificate.
Flota Akiem, care cuprinde peste 750 de locomotive, oferă operatorilor opțiuni de tracțiune flexibile și interoperabile pe diferite rețele feroviare europene. Toate unitățile închiriate sunt întreținute pentru a respecta standardele naționale de reglementare și cerințele de infrastructură, oferind garanții în ceea ce privește performanța și siguranța.
Extinderea flotei de locomotive
În 2024, Lineas a operat 32 de locomotive Prima furnizate de Akiem pe rețeaua franceză. Aceasta a inclus modele electrice (BB27000 și BB37000), precum și modelul BB75000 cu motor diesel, care joacă un rol crucial în accesarea rutelor neelectrificate. Versiunea diesel sprijină transferul modal în zonele care nu sunt deservite de linii aeriene, realizând economii de energie de până la șase ori mai mari în comparație cu transportul rutier.
În 2025, flota va crește la 39 de locomotive, în cadrul noului acord pe patru ani, sporind capacitatea Lineas de a deservi coridoare de transport de marfă suplimentare.
„Suntem extrem de onorați de acest nou contract cu Lineas, care continuă și dezvoltă un parteneriat început acum aproape 15 ani. Intenționăm să oferim Lineas servicii în continuă îmbunătățire în ceea ce privește costurile, fiabilitatea, flexibilitatea și siguranța.
Oferta noastră se bazează pe flota noastră de locomotive Prima Alstom, în care am investit masiv printr-un program major de revizie și un nou sistem de întreținere. Alături de Lineas, ne consolidăm poziția de lider în industrie și contribuim la consolidarea competitivității transportului feroviar în sectorul transportului de marfă”, a declarat Fabien Rochefort, CEO al Akiem.
„Suntem foarte încântați să continuăm colaborarea cu echipele Akiem. Reînnoirea contractului demonstrează încrederea pe care o avem în expertiza și calitatea serviciilor lor. Putem oferi clienților noștri soluții de transport feroviar de marfă din ce în ce mai eficiente și competitive. Suntem convinși că colaborarea cu Akiem ne va permite să accelerăm dezvoltarea și să ne consolidăm poziția pe piața transportului de marfă”, a adăugat Erik Van Ockenburg, CEO al Lineas.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com