spot_img
vineri, decembrie 3, 2021
spot_img

Ajutor de stat aprobat pentru transportul feroviar de marfă

Comisia Europeană a aprobat o schemă de ajutor slovenă în valoare de 15 milioane EURO pentru a sprijini transportul feroviar de mărfuri în Slovenia.

Măsura va sprijini transportul cu vagoane izolate și transportul combinat, potrivit unui comunicat de presă al CE de zilele trecute. Transportul cu vagoane izolate este o formă de transport de marfă care este mai mic și are o capacitate mai mică decât un tren complet. Necesită cuplarea sau manevrarea vagoanelor la stațiile de plecare sau de destinație și la orice stații intermediare. Transportul combinat, pe de altă parte, este o formă de transport intermodal, în care partea principală a transportului se efectuează pe calea ferată, pe căile navigabile interioare sau pe mare, iar părțile limitate inițiale și/ sau finale sunt efectuate pe cale rutieră.



În cadrul schemei, care se va desfășura până la 31 decembrie 2023 și va fi deschisă companiilor de căi ferate, sprijinul va lua forma unor granturi directe. Ajutorul vizează acoperirea parțială a costurilor externe evitate, cum ar fi accidentele, poluarea, congestia și schimbările climatice. Comisia a evaluat măsura în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat, în special articolul 93 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene și orientările Comisiei din 2008 privind ajutorul de stat pentru întreprinderile feroviare. Comisia a constatat că schema este necesară și proporțională pentru a promova utilizarea transportului feroviar, care este mai puțin poluant decât transportul rutier și reduce congestia rutieră. Prin urmare, măsura va fi benefică atât pentru mediu, cât și pentru mobilitate.

În plus, Comisia a constatat că ajutorul va avea un „efect de stimulare”, deoarece beneficiarii nu se vor angaja în astfel de activități de transport în absența sprijinului public. Comisia a concluzionat că măsura va contribui la coordonarea transporturilor și va facilita trecerea transportului de marfă de la șosea la calea ferată în conformitate cu obiectivele politicii UE, inclusiv cu cele stabilite în Acordul verde, fără a denatura concurența în mod nejustificat pe piața unică. Pe această bază, Comisia a aprobat linia schemei cu normele UE privind ajutoarele de stat.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole