Încă un tren CFR Călători și-a greșit destinația în urma unei erori, nu prima, a CFR SA.
Călătorii din trenul Inter Regio 1635, de pe ruta București Nord-Ploiești-Brașov, au avut parte de o experiență ciudată, potrivit observatorulph.ro. Din Gara Brazi, trenul a ”cotit-o” către Ploiești Sud, deși trebuia să ajungă în stația Ploiești Vest!
Un cititor care face zilnic naveta între Ploiești și Capitală ne-a povestit ce s-a întâmplat.
”Luni după-amiază (n.r. 10 februarie) am mers cu trenul IR 1635. Când a plecat din Gara Brazi, avea deja o întârziere de peste 30 de minute, din cauza accidentului de la Scroviștea. La un moment dat, trenul s-a oprit și a început să meargă cu… spatele. Apoi s-a oprit. Apoi iar a mers înapoi. A făcut asta de câteva ori, pe o distanță destul de mare pentru că eram aproape de Gara CFR Triaj”, a povestit ploieșteanul.
Contrariați, călătorii au început să ceară explicații șefului de tren.
”Inițial ne-a spus că s-a stricat macazul, apoi că a fost vorba de o eroare și că trenul a intrat pe o linie greșită. După ce a ajuns din nou în stația Brazi, trenul a mai staționat minute bune până când a prins verde pentru Gara Ploiești Vest”, a mai spus cititorul.
Observatorul Prahovean a solicitat un punct de vedere CFR Călători. ”Referitor la circulația trenului IR 1635 din data de 10 februarie 2025, vă informăm că situația prezentată de dumneavoastră din stația Brazi nu este din vina CFR Călători”, a comentat operatorul de stat.
Nu este caz singular
În decembrie 2024, un raport al AGIFER a scos la iveală cauzele din care, la interval de nici două luni față de un alt incident, s-a produs un al doilea incident feroviar la Chitila. În ambele situații a fost vorba de trenuri expediate pe linii greșite de către impiegații de mișcare din stația de lângă București.
Recent, Club Feroviar v-a prezentat, tot pe baza unui Raport al Agenției de Investigare Feroviară Română (AGIFER), ce s-a întâmplat în stația CF Chitila pe 21 iunie 2024.
Atunci a fost vorba de îndrumarea în mod eronat, de către impiegații de mișcare, a trenului de călători R nr. 13905 pe firul II în loc de firul III direcția București Nord. Doar atenția mecanicului de locomotivă de la CFR Călători a făcut ca nimic grav să nu se întâmple. Inspectorii AGIFER remarcau atunci neatenția impiegaților, dar și faptul că un semnal din stație poate produce confuzie.