Ministerul Transporturilor a prezentat luni a treia variantă de reorganizare a AFER, menținând însă propunerea de spargere a Autorității în două regii finanțate din propriile resurse.
Singurele diferențe față de ultimul proiect prezentat de Ministerul Transporturilor privesc funcționarea ASFR. În varianta actuală Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR, este regie autonomă cu rol de autoritate națională de siguranță care preia activitățile și personalul din cadrul OLFR. ASFR va avea personalitate juridică, finanțată integral din venituri proprii.
În vechea formă noua regie ASFR prelua structura de personal și patrimoniul aferent al fostei ASFR.
Ministerul Transporturilor propune reorganizarea Autorității Feroviare Române – AFER și Autorității de Siguranță Feroviară Română – ASFR ca regii autonome cu personalitate juridică distinctă, simplificarea circuitului birocratic, fluidizarea deciziei, independența în ceea ce privește organizarea și procesul decizional.