spot_img
duminică, noiembrie 28, 2021
spot_img

A fost desemnat noul administrator la Calea Ferată din Moldova. Ce CV are

În urma concursului care s-a desfășurat la Chișinău, a fost desemnat noul administrator la Calea Ferată din Moldova, în persoana lui Oleg Tofilat, consilierul prim-ministrului interimar, Aureliu Ciocoi, în domeniul Transporturilor și Infrastructurii.

administrator la Calea Ferată din Moldova

”În rezultatul desfășurării concursului pentru ocuparea funcției vacante de administrator al Întreprinderii de Stat Calea Ferată din Moldova, Consiliul de Administrație al Întreprinderii de Stat  Calea Ferată din Moldova a desemnat în calitate de învingător al concursului, candidatul nr. 4 – dl Oleg Tofilat”, se arată în informarea dată publicității de compania feroviară de stat de la Chișinău, citată de Ziarul de Gardă.

Noul administrator la Calea Ferată din Moldova și-a început cariera în aviație

Oleg Tofilat este consilierul prim-ministrului Aureliu Ciocoi, în domeniul Transporturilor și Infrastructurii, numit în funcție de Ion Chicu în februarie 2020.

Înainte de a fi numit consilier, a activat timp de trei ani în calitate de expert internațional în transporturi și administrație publică. Începând cu anul 2010, Tofilat a activat în calitate de șef al serviciului de audit intern din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, iar în 2015 a fost promovat în funcția de secretar de stat în cadrul aceluiași minister. Candidatul la funcția de administrator al CFM și-a început cariera la ÎS CA „Air Moldova” în 1999.

CFM are o situație financiară extrem de dificilă

Șefii numiți pe criterii politice, furturi de combustibil, dosare penale fără finalitate deschise în urma neregulilor depistate la întreprindere, lipsa de control și starea slabă a infrastructurii feroviare sunt doar câteva dintre motivele care au dus Calea Ferată la situația în care nu își mai poate onora obligațiunile față de angajații care nu și-au primit salariile de câteva luni. Starea de degradare continuă a sectorului feroviar a condus, în 2021, întreprinderea în derivă, cu datorii de circa 765 milioane de lei moldovenești (echivalentul a 172.000 de lei), restanțe la salarii de aproximativ 90 milioane de lei (20 milioane RON), dar și cu o stare tehnică problematică. (A.B.)

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole